1

Hejsan. 

Sprinten på min 30hästares bensinpump letar sig ut under körning. Igår hände det 2ggr under 1 mil.

Vad göra, varför händer detta?

Just nu har jag nypt fast den med en svetstång.

/Joakim

Typ 1 1960 - Under uppbyggnad

2

Om du kollar på sidorna där sprinten sitter så ser du 3 sträck, dom ska ha flyttat metallen över sprinten, så det är bara att hammra på ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Den glider utåt/bakåt förstår jag?
Som föregående talare, bara ta en mejsel och hamra över lite metall.
Hände mig på motorvägen, lite jobbigt.

stenis
orust

4 Senaste redigerad av jh (2013-07-23 11:22:54)

Yes. Den glider ut bakåt i bilens färdriktning.

Typ 1 1960 - Under uppbyggnad

5

så, nu verkar det fungera. Har knackat till den lite.

Typ 1 1960 - Under uppbyggnad

6

Detta haveri fick mig och Christer att missa Kiel-färjan på väg till Hessich. Det jag undrar är om detta händer på originalpumpar eller på eftermarknadspumpar? Det verkar ju som ett ganska vanligt problem. Det var kanske därför som senare pumpar fick låsningar runt sprinten.

Alte Liebe rostet nicht!

7

Original

8

nizekustoms skrev:

Detta haveri fick mig och Christer att missa Kiel-färjan på väg till Hessich. Det jag undrar är om detta händer på originalpumpar eller på eftermarknadspumpar? Det verkar ju som ett ganska vanligt problem. Det var kanske därför som senare pumpar fick låsningar runt sprinten.

Finns mig veteligen inte annat än Solex (Huf på 49:or o äldre) pumpar till 25 o 30hk. Man måste alltid kolla den pinnen o ev dikta om runt ändarna.