1

Undrar om det är någon därute i som har koll på hur motorrumsfläkten fungerar på en 2.0 Ge insprutning 1977.

Kablarna till den och reläet som sitter på har ström hela tiden oavsett om tändning är på eller ej.

Har micklat fram o tillbaka o bytt alu slangarna osv.

Antar att någon termostat styr den ?

Den går ej när jag vill att den ska gå, oavsett om jag vrider på den gröna temp-vredet på instrumentpanelen eller inte.

Dessutom kommer ej någon varmluft fram till rutan, spjällen i kammrarna verkar öppna som de ska.(antar att det finns fler spjäll)

Verkar dessutom som motorn går för varmt.

Nu hör till saken att så fort jag slår på tändningen startar fläkten, vilken den aldrig tidigare gjort.

Nån som vet ?

\\Peter   Default/hmm

Vw-57. Karmann Ghia-66. Transporter EH - 77. Early Bay - 71.

2

den styrs av dom röda spakarna på brädan när man drar dom i botten startar fläkten brukar krångla lite titta på sladdarna vid spak

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

3

Tack Ove för ditt inlägg, nu fungerar den, dock kommer det dåligt med värme till rutan, antagligen stopp någonstans.

\\Peter

Vw-57. Karmann Ghia-66. Transporter EH - 77. Early Bay - 71.