1

Hej!

Jag har haft en mindre sluten baslåda jag snickrade ihop själv i bilen i snart ett par säsonger.

Men nu i sommar så har den börjat puffa i basen när jag exempelvis slår på lyset eller andra elektriska komponenter. Likadant så kan jag höra när jag startar stereon, alltså när den snurrar igång förstärkt i basen. T.ex. då när den läser en skiva.

Kanske väldigt simpel fix och jag har för mig det är ganska vanligt, men det är ganska irriterande. Hur blir jag av med detta?

Mvh Calle

2

Någon som har en idé?

3

Jordningen?
Har aldrig kopplat bil stereo men ver att jorningen är viktig i hemma systemen.
Nu finns de även högtalar kabel med extra jorning att sätta i elutaget (endast för jordningen)

Som sagt vet inte hur viktig jorden är i bil högtalare. Men jorden är viktig i de mesta i bilarna ICQ/ad

4

Jaa jag jordade om slutsteget och själva stereon, för jag ansåg att den jordningen var ganska undermålig. Nu ska det vara bra, men det är fortfarande samma sak. Provade även att dra om strömmen till slutsteget då den låg tillsammans med högtalarkabeln till lådan, men utan resultat.

5

Hur blir det om du rycker ut signalkablarna? Om det slutar föra oljud då så kan det avhjälpa med en galvanisk avskiljare, typ något sådant -> http://www.bilstereoshopen.se/galvanisk … -40/1698-0