1

Återigen jag med alla frågor!  ICQ/ad
Som rubriken antyder har jag sänkspindlar plus ombyggnadssats från 4håls till wide five skivor.
Ska det finnas sköldar som passar denna kombo eller går det med original sköldar.
Eftersom centrumet på spindeln flyttats måste jag ställa denna fråga.

stenis
orust

2

Måste du ha sköldar då?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Har funderat på det men det kanske inte behövs.
Isåfall är det ju inget problem.  ICQ/ae

stenis
orust

4

Man måste inte ha sköldar till skivbromsar men det kan vara bra.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

Ok, ingen som vet svaret på mitt inlägg, Up North visste inte trots att det är där sänkspindeln/skivsatsen är köpt,,,,,,  ICQ/ac
Förstår ju att det skyddar att ha skölden, men,,,,,
Det måste ju vara någon mer än mig som använder dessa detaljer,,,,,

stenis
orust

6

Jag har inget svar på frågan heller men vet att det är bra att ha emot grus o skit som skvätter och fastnar i oket.
Förr fick man 2a på besiktningen om de var rostiga.
Sen är det ju det estetiska också detta bygge kommer ju bli granskat noggrant när du är klar och det är ju snyggare med sköldar.
Tillverka själv eller kolla på biltema om det kan finnas nån modell som kan vara lättmoddad så att det passar, det hade jag gjort.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

7

Ok, får vänta tills jag börjar sätta ihop framvagnen så jag har måtten.

stenis
orust

8

Testar en gång till, måste ju vara någon som har sänkspindlar och undrat över skölden.
stenis
orust

9

Jag har kört med ventilerade skivor CSP-kit på min panel nu i ett par år utan sköldar...det ingår inte i kitet, o jag har inte haft några problem.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

10

Marantz skrev:

Testar en gång till, måste ju vara någon som har sänkspindlar och undrat över skölden.
stenis
orust

Kör utan har CBs spindlar
Om man inte vill ha extra bra kylning på bromsarna
Sköldarna är för att slippa snö o vatten lera och sådan typ av skit  så man inte får vattenplaning mellan skiva och belägg
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

11

Okey, ger mig. Blir utan sköldar då,,,,,, ICQ/ab

stenis
orust