1

Efter sommarens fadäs med zwittern önskar jag få tag i en vänster baktrumma i bra skick. Det gör inget om du även har en sköld.
Kan tänka mig köpa mera kompletta grejjor om det behövs, men det är framförallt detta jag söker, eftersom det bara var trumman som slapp och skölden som hyvlades ner.

Har saker att byta bort om det värmer bättre än rena pengar.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

2

Vad har hänt med trumman  ? ,hade  kronmuttern lossnat ? ICQ/ac

3

Tyvärr är så fallet denna gång. Bild på eländet finns på bloggen.

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett

4

Inte har Dag en trumma över till bättre behövande månne?

Tel 07noll357185ett

5

Ska kolla,tar ett par dagar  ICQ/ab

6

Inte förvånad att muttern lossna med tanke på effekten i den rovan. Jag menar ligga och bränna i 50 i uppförsbackarna har sitt pris. Hur tog du dig hem? Hände det på väg till Bug In? Tack för trevligt resesällskap.

7

Haha.... Exakt.... Det var vridet som vred lös splinesen! ELLER? ICQ/ad

Nää jag klarade utlandet med bravur, men, efter att ha vinkat av alla kompisar i GBG och styrt mot Jönköping, tagit mig via vadstena upp mot rättvik blev sagan all just utanför Lindesberg.

http://50split.wordpress.com/2013/07/08 … weet-home/
Där har ni läsning och massa bilder! Fler bilder kommer upp varje dag framöver!

Tack själv!
PS kolla in detta Landelius! jag ska dit, visst är du oxå på!!
http://www.vwnorge.no/index.php?topic=55156.0

Tel 07noll357185ett

8

Håller på med Absolutfolkan och är den hel efter BRC så tar jag den till Norge. Annars blir det oally. Tråkigt med trumman men glad att du klarade dig helskinnad. Du vet det finns risker när man trimmar över gränsen för vad grejorna tål.

9

Hans Landelius skrev:

Du vet det finns risker när man trimmar över gränsen för vad grejorna tål.

Ja, det var nog kompressorns fel  ICQ/ab

10

brezel skrev:

Ska kolla,tar ett par dagar  ICQ/ab

Har kollat ,har en A-trumma bak ,splines mycket dåliga,ytterligare en bakre  A-trumma ,hela splines ,men tyvärr utsatt för nedbrytning pga att dessa två  metaller under vissa omständigheter  inte alltid håller sams !

Råder dig att söka bättre trummor än mina.  ICQ/ab

11

Tack att du tog din tid att kolla!

Jag söker vidare!

Tel 07noll357185ett

12

finns ett par st på E-bay ? men antar du kollat där redan ?

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=po … p;_sacat=0

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56