1

Har haft problem ett tag med vaccumdosan, trodde jag iallafall och hittade nu det egentliga problemet. Skivan som ska röra sig satt stumt. Så nu har jag med en reservfördelare plockat isär båda till en som borde fungera men nu star inte bilen.
brytarspetsar är rätt ställda, alla andra delar har gått kanske 100 mil.
Allt i bränsleväg är sjysst.

Vad kan jag ha missat?

det är en 1500 6voltare

2

Kolla att du har jord mellan plattan och huset samt att du inte har jord mellan kabeln från brytarna när brytarna är öppna.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Tändkablarna sitter så att du har rätt tändföljd?

4

All jord är som det ska (om jag har kollat rätt). Rörde aldrig tändkablarna men de sitter som det ska.

5

om du tar en summer koppla in den ena i jord och den andra på kabelen från brytarna
Fram med en skiftnyckel dra motorn med sols den skall låta(summeren) till du uppnar brytarspetsarna om inte så får du kolla brytarna en gång till
i bland blir det ärg på brytarna och då får du inget ljud från summeren
Om det låter hela tiden så jordar fördelaren hela tiden
Om du är osäker kolla så rotorn i fördelaren är på samma läge som den gammla fördelaren 
I bland skiljer på läge på rotorn
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

6

Fritzo skrev:

All jord är som det ska (om jag har kollat rätt). Rörde aldrig tändkablarna men de sitter som det ska.

Har du mätt eller kollat?

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

7

Svwerker skrev:
Fritzo skrev:

Har du mätt eller kollat?

Använde multimeter.