Säljer ännu en Porschemotor
Bilder http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=12571
Den är på 1582cc och 42hk, från 1962!
Pris: hörde jag 15k? Annars högstbjudande...
T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Delar säljes » En till Porsche industrimotor
Du måste logga in eller registrera för att svara
Säljer ännu en Porschemotor
Bilder http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=12571
Den är på 1582cc och 42hk, från 1962!
Pris: hörde jag 15k? Annars högstbjudande...
Ingen? 
Bud kvar,,,,,,,
stenis
orust
Ska ha det i åtanke! 
Tycker jag,,,,,,, 
Vad är budet på då?
Det är inte över 15k än 
Porsches industrimotorer är ofta inte specade som vanliga 356motorer.
Andra kamaxlar och lyftare mm.
Någon mer insatt kan nog fylla i.
Så kan det vara... Jag är inte så insatt jag heller...
Men en bra grund är det ju kanske 
Det är en jättebra grund att bygga racemotor på!! Tips lägg ut den på ett Porsche forum istället!! Dom är eftersökta
Tycker jag var en dålig ide,,,,,,,,,, 
Det är en jättebra grund att bygga racemotor på!! Tips lägg ut den på ett Porsche forum istället!! Dom är eftersökta
Nja, en "jättebra grund att bygga racemotor på" är det väl inte. 356 motorerna är ganska kassa om man skall trimma mycket. Lyftare etc. har en ålderdomlig teknik, vilket begränsar vad man kan göra med kammar. Lyftarna som VW introducerade hösten 1960 är en mycket bättre konstruktion för trimning.
Dessutom är utbudet av trimdelar magert jämfört med typ 1:an.
Eftersom Porsche hade Carrera motorn för tävlingsbruk från mitten 50-talet lade de ner ganska lite energi på att förbättra trimbarheten på stötstångsmotorerna. Stötstångsbilarna var ju ändå för posers....
(...fast, jag skulle inte ha något emot en 356 motor i den egna bilen, men det är mer för coolhetsfaktorn än effekten...)
Skulle faktiskt kunna tänka mig ett byte mot en ok buggy
Rakt av eller lite pengar till mig beroende på skick
Å jag som tyckte en nos porschemotor för 7k var lite i överkant...
Andra vippor, lyftare ventiler, jag har hört att de är rätt stora skillnader. Mellan smidda och gjutna.
VWbusst2 skrev:Det är en jättebra grund att bygga racemotor på!! Tips lägg ut den på ett Porsche forum istället!! Dom är eftersökta
Nja, en "jättebra grund att bygga racemotor på" är det väl inte. 356 motorerna är ganska kassa om man skall trimma mycket. Lyftare etc. har en ålderdomlig teknik, vilket begränsar vad man kan göra med kammar. Lyftarna som VW introducerade hösten 1960 är en mycket bättre konstruktion för trimning.
Dessutom är utbudet av trimdelar magert jämfört med typ 1:an.
Eftersom Porsche hade Carrera motorn för tävlingsbruk från mitten 50-talet lade de ner ganska lite energi på att förbättra trimbarheten på stötstångsmotorerna. Stötstångsbilarna var ju ändå för posers....
(...fast, jag skulle inte ha något emot en 356 motor i den egna bilen, men det är mer för coolhetsfaktorn än effekten...)
Vad jag menade är att dom som kör historisk racing och andra original klasser letar efter sådana block! För dom är bättre än original! Jag vet för jag har byggt 356 motorer till racing!!
Vad jag menade är att dom som kör historisk racing och andra original klasser letar efter sådana block! För dom är bättre än original! Jag vet för jag har byggt 356 motorer till racing!!
Sorry. Var inte meningen att basha ditt inlägg. Givetvis har du rätt.
Har ni ngt tips på var jag borde annonsera? 
www.356klubben.se, fast det har du väl redan gjprt?
www.356klubben.se, fast det har du väl redan gjprt?
Tack! Ja! Fast mer intresse här hittills 
early911.se

Vart finns denna motor ? Kenneth
Uddevalla
Blocket funkar! Om du skriver Porsche! Många utlänningar som kollar där!
Upp... Ngt billigare än 15k kan den bli din för... 
Då är motorn hos en annan ägare, men pump i ställning finns kvar... Tank finns, för hemmabygget?? 
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Delar säljes » En till Porsche industrimotor
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.