1 Senaste redigerad av wille (2013-09-08 22:14:10)

Säljer ännu en Porschemotor

Bilder http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=12571

Den är på 1582cc och 42hk, från 1962!

Pris: hörde jag 15k? Annars högstbjudande...

VÄRMLAND VW DALSLAND

T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963

2

Ingen?  ICQ/ab

VÄRMLAND VW DALSLAND

T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963

3

Bud kvar,,,,,,, ICQ/ae

stenis
orust

4

Ska ha det i åtanke!  ICQ/ad

VÄRMLAND VW DALSLAND

T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963

5

Tycker jag,,,,,,, ICQ/ad

6

Vad är budet på då?

Patrik CoSmoZ Strömberg  // Shit-Low Kustoms //
[ VW Typ1-64  2.6L typ4 Turbo "FD Hazze Lindholms Svarta Race" ]
[ Baywindow -69 "A.B Enköpings Ångbryggeri" ]
[ Porsche 356 Speedster Replika -55 ] [ Typ1 Ragtop -66 Slammed ]

7

Det är inte över 15k än  ICQ/ad

VÄRMLAND VW DALSLAND

T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963

8

Porsches industrimotorer är ofta inte specade som vanliga 356motorer.
Andra kamaxlar och lyftare mm.

Någon mer insatt kan nog fylla i.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

9

Så kan det vara... Jag är inte så insatt jag heller...  ICQ/ab Men en bra grund är det ju kanske  ICQ/ab

VÄRMLAND VW DALSLAND

T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963

10

Det är en jättebra grund att bygga racemotor på!! Tips lägg ut den på ett Porsche forum istället!! Dom är eftersökta

Gasar till det rasar!

11

Tycker jag var en dålig ide,,,,,,,,,,  ICQ/ad

12

VWbusst2 skrev:

Det är en jättebra grund att bygga racemotor på!! Tips lägg ut den på ett Porsche forum istället!! Dom är eftersökta

Nja, en "jättebra grund att bygga racemotor på" är det väl inte. 356 motorerna är ganska kassa om man skall trimma mycket. Lyftare etc. har en ålderdomlig teknik, vilket begränsar vad man kan göra med kammar. Lyftarna som VW introducerade hösten 1960 är en mycket bättre konstruktion för trimning.

Dessutom är utbudet av trimdelar magert jämfört med typ 1:an.

Eftersom Porsche hade Carrera motorn för tävlingsbruk från mitten 50-talet lade de ner ganska lite energi på att förbättra trimbarheten på stötstångsmotorerna. Stötstångsbilarna  var ju ändå för posers....

(...fast, jag skulle inte ha något emot en 356 motor i den egna bilen, men det är mer för coolhetsfaktorn än effekten...)

13

Skulle faktiskt kunna tänka mig ett byte mot en ok buggy  ICQ/ab Rakt av eller lite pengar till mig beroende på skick

VÄRMLAND VW DALSLAND

T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963

14

Å jag som tyckte en nos porschemotor för 7k var lite i överkant...
Andra vippor, lyftare ventiler, jag har hört att de är rätt stora skillnader. Mellan smidda och gjutna.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

15

TobiasL skrev:
VWbusst2 skrev:

Det är en jättebra grund att bygga racemotor på!! Tips lägg ut den på ett Porsche forum istället!! Dom är eftersökta

Nja, en "jättebra grund att bygga racemotor på" är det väl inte. 356 motorerna är ganska kassa om man skall trimma mycket. Lyftare etc. har en ålderdomlig teknik, vilket begränsar vad man kan göra med kammar. Lyftarna som VW introducerade hösten 1960 är en mycket bättre konstruktion för trimning.

Dessutom är utbudet av trimdelar magert jämfört med typ 1:an.

Eftersom Porsche hade Carrera motorn för tävlingsbruk från mitten 50-talet lade de ner ganska lite energi på att förbättra trimbarheten på stötstångsmotorerna. Stötstångsbilarna  var ju ändå för posers....

(...fast, jag skulle inte ha något emot en 356 motor i den egna bilen, men det är mer för coolhetsfaktorn än effekten...)

Vad jag menade är att dom som kör historisk racing och andra original klasser letar efter sådana block! För dom är bättre än original! Jag vet för jag har byggt 356 motorer till racing!!

Gasar till det rasar!

16

Vad jag menade är att dom som kör historisk racing och andra original klasser letar efter sådana block! För dom är bättre än original! Jag vet för jag har byggt 356 motorer till racing!!

Sorry. Var inte meningen att basha ditt inlägg. Givetvis har du rätt.

17

Har ni ngt tips på var jag borde annonsera?  ICQ/ab

VÄRMLAND VW DALSLAND

T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963

18

www.356klubben.se, fast det har du väl redan gjprt?

19

TobiasL skrev:

www.356klubben.se, fast det har du väl redan gjprt?

Tack! Ja! Fast mer intresse här hittills  ICQ/ad

VÄRMLAND VW DALSLAND

T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963

20

early911.se     ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab

54a soltak, 56 cab, 59a,  KG 71
Wesfalia Syncro 88a,
Porsche 912 66a, Porsche 912E 1976,
Medlem i VW Maffian, VWHK

21

Vart finns denna motor ? Kenneth

22

Uddevalla

VÄRMLAND VW DALSLAND

T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963

23

Blocket funkar! Om du skriver Porsche! Många utlänningar som kollar där!

Gasar till det rasar!

24

Upp... Ngt billigare än 15k kan den bli din för... ICQ/ab

VÄRMLAND VW DALSLAND

T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963

25

Då är motorn hos en annan ägare, men pump i ställning finns kvar... Tank finns, för hemmabygget??  ICQ/ab

VÄRMLAND VW DALSLAND

T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963