Hej!
Har nu fått tummen ur och startat denna tråd 
Det kommer mestadels vara lättare operationer som kommer göras men någon kanske är intresserad ändå 
Bilen är en Typ 1 från 1962, köptes för ca 2 veckor sedan (ganska exakt 2 veckor sedan 2'e april
), ägaren innan mig har bytt originalmotorn (1200, 30hk) till en brandsprutemotor som i dagsläget gått ca 100 mil
.
Bilen kommer rulla under namnet Gandalf då den är gammal och grå 
Det var nog med historia
nu till de saker som gjorts medans tråden inte vart uppe.
Färdigt (x)
Påbörjat (-)
Vet vart problemet ligger (/)
Ej påbörjat ( )
Byta bromscylindrar runt om (x)
Lacka bromssköldar och bromstrummor (x)
Laga "startläget" på tändningen (x)
Slipa och lacka fälgarna röda (x)
Slipa och lacka instrumentbrädan i matchande färg till fälgarna (x)
Lägga på nya däck på fälgarna (x)
Byta gummipackningen som sitter på huvudbromscylindern (x)
Gör en ny motorplåt (x)
Byta packningarna som sitter ute i bakre bromssköldarna (x)
Leta rätt på läkaget i växellådan (x)
Byta packningar i vxllådan (x)
Broms: Jag har köpt 4 nya bromscylindrar som jag ska montera, detta har tyvärr försenats pga gummipackningen som sitter på huvudbromscylindern läckte så jag beställde en ny packning i måndags, (denna skickades inte förrän igår, fredag, utk
)
Bromssköldar och bromstrummor slipades och lackades i den stiliga färgen silver.
Jag fick med 4 röda fälgar när jag köpte bilen, dom var matta och skrovliga så dom slipade jag ner, grundade och lackade sedan med RAL 3001 (Signalröd)
Bilen startas nu med tändningen påslagen och en sladd från startmotorn till batteriet, jag köpte ett nytt kontaktstycke till tändningen från Custom Speedparts men när jag installerat detta efter alla konstens regler och knep startade inte bilen (på "rätt" sätt, med nyckel), så jag satte igång med felsökning. Efter 1.5 timmars letande hittade jag fortfarande inget fel
Kontaktrelätär kopplat rätt, sladden är dragen rätt bak till startmotorn, säkringen är hel... Vad kan det vara för fel ?
jag fattar inte vart felet kan ligga 
Aja... Vidare i tråden 
Instrumentbrädan är inlackad av förra ägaren, grön "flake", låter coolt men passar inte riktigt in så jag tror jag ska lacka om dom delarna i samma färg som fälgarna.
Nya däck beställde jag från Nordendack.se, 470 spänn/ring är inte illa 
Det blev iaf 4 st Duro 155-60-15
Som jag nämt tidigare har jag problem med huvudbromscylinderns gummiplugg men den är äntligen ivägskickad och kommer på måndag 
Då förra ägaren bytte till en brandsprutemotor passade inte original motorplåtarna så jag fick kapa till en egen som i sin tur hindrar en del av värmen att komma upp i motorrummet, har inte nämt detta förut men det är 6 stora hål i motorluckan, de gjordes med en hagelbössa och antagligen slug för ett antal år sedan, dessa har hjälp till med "kylningen" eller vad man kan kalla det ^^
Packningarna i dom bakre bromssköldarna ska bytas, dom är beställda tillsammans med gummipluggen.
Har sorgligt nog ett läkage på högersidan i växellådan som jag måste göra iordning
i värsta fall får jag byta växellådan mot en annan jag har i reserv, från en blå 64'a
Detta var egentligen allt jag har planerat som ska göras innan besiktningen 
Efter det blir det mer plåtarbete, tex dörrkanter, innsidan i bilen och lite andra ställen.
Kan tyvärr inte lägga upp bilder idag för jag har skrivit allt på ipoden
så bilder får komma eventuellt imorgon eller på måndag 
Ha det så länge
// Simon
Vatten: 98'a Golf 4'a 88'a Golf 2 motor/lack/ljud bygge
Vad blir näst ?

Får beställa nya imorgon