Fan va gött! Grattis! 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 35#p207535 Arzewald 59´Bubbla
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Michos Miche´s Werkstatt für luftgekühlte Fahrzeuge
Sidor Föregående 1 … 39 40 41 42 43 … 61 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Fan va gött! Grattis! 
Stort grattis !!! bara ut och kör nu
riktigt bra gjort!!!
Fan så härligt! Grattis!!

Hejja och gratulerar till bes!
Stämmer h-mätarn så ären ju rättså kvick!
S
Tack alla! 
Fick hjälp av min kompis som åker sänka Golfar att slamma ner spliten ikväll 
Kommer väl lite bättre bilder imorrn med riktig kamera
234 "gillningar" på fejjan just nu på bilen, inte illa . 
Hade tänkt att åka en sväng någonstans imorgon. Blev inte så mycket ikväll, tog ju en stund att sänka. Några varv på stan och ut till gården. Men idag har bilen rullat mil, för det är ca 1,7 mil till besiktningen i Avesta 
Kan bara stämma in i kören och önska stort grattis micke! Du sprider inspiration så det bara skriker om det och nu kliar det ända ut i fingerspetsarna att kasta ut bruksbubblan från garaget och börja svetsa på spliten istället.
Keep the good work going! - Åkesson
Jag njuter med dig...måste kännas härligt att vara "framme"... 
Riktigt fränt! Hoppas på att få se denna live i sommar!!
Helt jävla underbar bil! <3 
Spanade på den nere i Säterdalen ikväll, riktigt fränt!!
Reaktioner det skapar den garanterat, när jag stod så kom två gubbar förbi och den ena blev förbannad och kunde inte förstå hur man kunde förstöra en bil sådär, "Kan du förstå att det är modernt det där?!?! Förstöra bilarna så mycket det går och åka runt med dom, fyfan! blablabla..." 
Hörde också en dam i 50års åldern säga hon tyckte det var "Skithäftigt!" så den verkar gå hem hos det kvinnliga könet iallafall. 
Reaktioner det skapar den garanterat, när jag stod så kom två gubbar förbi och den ena blev förbannad och kunde inte förstå hur man kunde förstöra en bil sådär, "Kan du förstå att det är modernt det där?!?! Förstöra bilarna så mycket det går och åka runt med dom, fyfan! blablabla..."
Hörde också en dam i 50års åldern säga hon tyckte det var "Skithäftigt!" så den verkar gå hem hos det kvinnliga könet iallafall.
Kanske borde sätta bilder innanför rutan så folk ser hur den såg ut innan? Då kanske dom får en annan uppfattning
Mmmmmmmm, kvinnor i 50årsåldern

Flatfour skrev:Spanade på den nere i Säterdalen ikväll, riktigt fränt!!
Hörde också en dam i 50års åldern säga hon tyckte det var "Skithäftigt!" så den verkar gå hem hos det kvinnliga könet iallafall.Mmmmmmmm, kvinnor i 50årsåldern
![]()
![]()
Ja dom skall man inte förakta.. dom gör det bra, om än lite sakta 
Masa dig ned till Motala i helgen! Jag skulle älska att få se denna på träffen.....
Tack alla! 
Haha ja, kommentarer är det gott om. Kul att reta alla gubbar med deras dyra blanka jänkare genom att sno den mesta av uppmärksamheten. Sedan ska de givetvis bli förnedrade genom att köras om på väg träffen
Igår kikade jag på ett ännu oupptäckt bussvrak. En mango -61 som står på samma marker som splitbubblan som också sprängts i luften, se tidigare sidor.
Bakluckan vara faktiskt riktigt fin, hel med handtag och allt. Tyvärr ett stort veck över hela
Karossida med dörr
Fanns en massa bra grejer att plocka. Det får bli en uppkapning en kall dag utan snö. Det var riktigt besvärligt att ta sig dit med rådande växtlighet, de sista 500 metrarna fick vi lämna tvåhjulingarna och gå. Så, skicka helst ingen förfrågan på grejer, för det mesta behöver jag själv till min splitpanel, och så kommer det dessutom dröja innan hämtning blir av.
Mitt nästa storprojekt blir helt klart en buss. Det är kul att köra splitbubbla, men det är ändå typ 2 jag längtar mest efter att köra.
För tillfälle skruvar jag typ 1 cab -72, och efter det ska bayen fixas. Annars gör jag lite smågrejer på splitten till och från. Men det är skönt att chilla också 
Lite chillbilder:
Hedemorastance
Vi får se vad jag gör i helgen! Finns en massa träffar att välja mellan. Ses väl nånstans! 
bläster+h2o = rost. patinera mera. överallt.
allt för en enhetlig sjöbottenslook.
fan va cool.
Semester = väldigt lite datortid. Skönt! 
Jag har inte skruvat så fruktansvärt mycket, men bayen är färdig för bes (när en sådan tid nu dyker upp?)
Diverse otäcka ledningar har bytts ut
En av varje, tack!
Nya bromsar, soppaledningar och diverse är gjort.
Från VWater
Bubblan har nu rullat 120 mil. Går hur fint som helst. See ya 
vet att du mycket att göra , men när kommer den dära ovalen att rulla ? 
En "aning" knäpp tanke: Utgå från shortyn och bygga en DDH skvader av den?
Akta lacken lr ja bulor och rosten, nya bulor och ny rost är inge kul 
kimbo: Den där ovalen är faktiskt inte min längre. Dess framtid är lite osäker, men troligen kommer den inte att rulla som oval igen. Den trötta svarta donatorspliten till min bil ägs av samma person från Borlänge, som tidigare bara ägnat sig åt bussar.
Ang shortyn så är den faktiskt lite i luften. Jag och masen håller på att smida lite planer för en hämtning snart (förhoppningsvis).
Johan: Äsch då, det hör till bilens historia det också. Efter båda karossidorna höger och vänster finns det två grova repor som pekar snett uppåt. Det är från gasfjädrarna på vagnen den hämtades med hos Tord. Ser faktiskt riktigt snyggt ut!
-----
Pickisen besiktades igår med blankt papper! Från att en tid ha varit helt utan bil finns det två fullt lagliga och fungerande bilar i samlingen.
VW-träff med mig själv... haha! Några förvaringsplatser är fulla med virke under sommarhalvåret, så några av bilarna ska in i höst.
Virket använder vi för byggnationen av min vwerkstad. Bilskruvandet är iprincip nerlagt ett tag fram över. För i vinter ska jag förhoppningsvis kunna använda min oinredda verkstad för lättare objekt. Fyra väggar, tak och golv räcker för mig. Värme reglerar man med kläder...
Det kommer en liten story om verkstaden snart.
See ya! 
Lite vila, det är du väl värd! 
Mjah
Fast nu lägger jag all tid på gården istället.
Jag har mer eller mindre redan bestämt mig för vad jag ska bygga i vinter:
Notchen som hittades på detta vis. En massa rost lagades förra året i perioder. Jag kände mig mest omotiverad och passade på att laga när den ändå stod nere vid garaget jag hyr in mig i. Det finns dock två bilar från Borlänge som jag med förtjusing sneglat på under året: Macke och Peters notchar!
I början tänkte jag mig att köra originalfälgar och osänkt. Idag? Hell no! En lagom sänkning med aningen rake och ett par icke originalfälgar sitter perfekt på notcharna. Det i kombo med originallack blir riktigt bra. Ett tag tänkte jag att skicka den till en professionell billackerare för lackering under midjan, men efter att ha sett vad man kan åstadkomma med 2k-sprayburk kommer det att bli så. Den är trots allt aldrig omlackad. Men torpedplåten under vindrutan måste lackas efter lagningarna, trösklarna är helslut och är den sista rostlagningen som krävs, alla skärmar blir bytta/lagade osv. En hellackering av bilen är absolut inte aktuellt, bevarad patinerad originallack kombinerat med ny bättrad färg på vissa ställen betyder mer än en omlackering. Ska hela lackeras om måste karossen rensas totalt för att det ska bli perfekt, och det är jag inte sugen på.
Planen är att sätta upp den i karossvagga som jag har tillgång till, utan att dela kaross och platta. Sedan ska trösklar och kanaler lagas, samt plåten bakom motorn som är dålig. Plattan och hjulhus ska skrapas och lackeras, och hjulupphängningar/bromssystem ska renoveras. Som splitten, fast en lightversion. Motorn lär renoveras/bytas. För det är ändå inte originalspisen från 1965, så det kvittar.
Mycket prat, men det är så jag känner nu. Men allt kan ju förändras beroende på vad som händer och vilka objekt som dyker upp.
Framtiden får utvisa. Vi ses iaf på Bad Camber och BRC i Tierp! 
Sidor Föregående 1 … 39 40 41 42 43 … 61 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Michos Miche´s Werkstatt für luftgekühlte Fahrzeuge
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.