Ojsan håller på att fixa iordning min panelbuss -83 sätter batteriet på laddning och av en tillfällighet lägger jag handen på generatorn "Jättevarm"
utan att bilen är igång alltså¨. Generator är bytt om det är original eller ej skall jag kolla på torsdag. klart är i alla fall att någon dragit om elen från generator till "elcentralen/ellådan" längst fram till vänster i motorrummet.
Om någon vänlig själ har ett elschema på min buss så vore jag tacksam.
Trekronor
1 2013-07-09 21:34:56 Senaste redigerad av trekronor (2013-07-09 21:36:46)
kolla kablarna mina var helt slut ramlade isär så fort man rörde dom
gick 2 kablar "röda" en till startmotor och 1 till den lilla svarta lådan längst in till vänster i motorutrymmet
mvh magnus
kolla kablarna mina var helt slut ramlade isär så fort man rörde dom
gick 2 kablar "röda" en till startmotor och 1 till den lilla svarta lådan längst in till vänster i motorutrymmetmvh magnus
Ok ska kolla det. Hade du samma problem?
har generator om de skulle va så illa....
MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894
har generator om de skulle va så illa....
Amen tjäna det va ju riktigt bra de. Hamburgare i Falköping så tar jag med rutorna

Sunlight skrev:kolla kablarna mina var helt slut ramlade isär så fort man rörde dom
gick 2 kablar "röda" en till startmotor och 1 till den lilla svarta lådan längst in till vänster i motorutrymmetmvh magnus
Ok ska kolla det. Hade du samma problem?
Nej min lät som ett krossverk lagren var slut i min så jag måste byta men fukt och dåliga kablar kan ge konstiga problem
hoppas det löser sig för dig
mvh magnus
Lite bilder på trasslet skulle sitta som en smäck med ett elschema alltså ingen som har? 
Nån som vet om jag har rätt generator sista bilden visar numret?