1

Tänker kosta på mig en fyrhjulsinställning på min bil gardinstänger och andra smarta lösningar till trots. Den känns inte helt stabil över mållinjen. Frågan är bara vad åker ni som åker snabbt rakt fram med för inställning? Och då tänker jag på toe-in fram respektive bak. I Berg-boken förespråkar ju den gode Gene toe-out på bakvagnen?? Har för mig att jag läst en tråd angående detta för en tid sen men kan inte hitta den. Vet att en del säger standarvärden men jag kan inte hitta några glasklara uppgifter på dem, framför allt då det gäller inställningsvärde bak. Så jag vänder mig till den samlade expertisen. Bilen är en 59:a och har dubbla castershims så den biten är fixad.

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74

2

Så nära "0" som möjligt har jag fixat (med gardinstång)... Toppfart ca 175km/tim över mållinjen
Toe-out bak har jag dålig erfarenhet av.

3

Gör inte er lokala vw handlare hjulinställningar? Dom har orginaldata inlagda. Så är det uppe hos oss iallafall. Min bil gick spikrakt med orginalinställning. Kändes som man kunde hålla bilen med tummen och pekfingret. Har du tur tycker dom dessutom att det är en rolig grej så kostnaden blir låg

4

Håller med Mettis! Hade lika på Herbie och han gick rakt som en Misil på väg mot .....  ICQ/af

Volkmasters