Min oval gick igenom besiktningen med blankt papper idag, men jag har känt att motorn rör sig mycket, hugger när man släpper kopplingen, och när jag var under och kollade på besiktningen såg främre fästet indränkt med olja och misstänkt "slut" ut...
Visst är det så att det finns ingen genväg än att lyfta ur motorn?
När fästet pajjar helt, är det fortfarande nåt som håller det från att dela sig, eller trillar lådan ned i framkant? Eller hänger kvar i växelföraren?
Jag vet hur främre fäste ser ut 1960, samt endel senare årsmodeller... Likaså tom 1952. Men just oval har jag dålig erfarenhet och det ser ut som att fästet inte finns att köpa om man tex tittar hos classic vw... det måste ju rulla massor av vw mellan 53-59... tittar jag bara fel i listan? Från undersidan ser det ju ut ungefär som "senare" fästen? Jag tror jag har nåt nytt och nåt beggat fäste för "tunnellådor" men de passar kanske inte?!?
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

