1

Hej!

Jag har tänkt montera USA-kofångare på min typ1 -63 och behöver göra hål (fram och bak) för de övre bärjärnen. Någon som kan hjälpa mig med måtten så att de hamnar på rätt ställe, samt dimentionen på själva hålen?

Tack på förhand!

---Det är inget fel på bilen förutom att den brinner.---
Murray Walker, motorsportkommentator

2

Du var ju ovanligt seriös! Trevligt att se.  ICQ/ae

Om en vecka kan du få det i form av en scannat original från mej....men det finns kanske att finna på nätet?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Nae...kan väll vara bra att veta så man inte sätter dem på fel ställe... Default/hmm

4

Det han menar med ovanligt seriöst är väl att man behöver ju inte dom hålen.. Själv tycker jag att de bara förstör. Jag kör amerikafångare utan dom där extra stagen..

5

Förmodligen visste Volkswagens ingenjörer vad de gjorde när de satte dit de extra bärjärnen.

6

HenrikL skrev:

Förmodligen visste Volkswagens ingenjörer vad de gjorde när de satte dit de extra bärjärnen.

Vadå, att öka krocksäkerheten?

Gör ju knappast någon skillnad för krockar man i en bubbla så spelar ett bärjärn till en stötfångare ingen roll..  ICQ/ad

7

Gissningsvis sitter de extra bärjärnen där för att minska risken att bågarna börjar svänga av vibrationer, samt hindra att hela stötfångaren knäcks om man kör på en bofink med bågen.

8

Default/lol

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

9

Hur som helst har jag tänkt ha bärjärnen...någon som kunde hjälpa mig med rätt mått?

10

Här är länk till mått för 55 och för 58 som måste vara för din bil. ICQ/ab

http://www.thesamba.com/vw/archives/man … ins/a7.php

11

Tusen tack till dig yogi.