Fick på mina feta sulor i dag. 215/60/14. Känns lite coolt o Kalle Anka på samma gång.
Skall sänka den 50mm i morgon, så tror jag det blir bättre.
Har ni förslag på andra storlekar på fälg/däck som kan vara snyggt?
Notch '64
1 2011-04-19 22:22:17 Senaste redigerad av zootcase (2011-04-30 10:47:19)
Har du haft dom på bak ännu? brukar ju vara riktigt svårt att få plats med några bredare däck/fälg bak på typ 3. Antar att det fortfarande är fembult på din,eller? Använder man eftermarknads alu fälgar typ brm kopior brukar det vara svårt att köra med bredare än 165or bak, däremot raderfälgar passar som en smäck och tillåter lite bredare sulor.
just, glömde att du har ju breddade skärmar 
Jag har ju fått lite erfarenhet utav "breda" däck och 5,5" fälg nu
Kan konstatera att de gå innanför skärmkanten MEN tar i innerskärmen där gummitätningslisten mellan skärm och innerskärm sitter. Kör original långa axlar och hade tänkt fortsätta med de så ja får hitta på en annan lösning.
Kör med nyproducerade Sprintstars, 5,5" ET 10 och 195-65 bak. Fram blev det 4,5" ET 34 och 145-80(tar i lite när man svänger mkt)....
Fast, har du den i originalhöjd så funkar mina fälgar absolut INTE 
5 2011-04-20 16:35:35 Senaste redigerad av zootcase (2011-04-20 17:34:13)
Har samma storlek runt hela. Whitespoke 4/130 fälg. 6" breda - och dom tar inte i. Skivor fram och nya 300mm trummor bak. Fick byta hela bromssystemet och i dag rök huvudbromssylinderen, så ny är beställd (den pallade inte trycket *S*) Hann inte släppa ner den i dag, men så fort jag får tid skall jag ta lite kort o lägga ut.
Hoppades på att den var klar till Elmia, men det får vänta nån vecka. Det stora problemet är tid på besiktningen. 
Jag har dock fyrbultat och irs men har 205/60 15 på empi 8-spoke och det tat inte i dock är väldigt gott om plats inåt