I och med att jag tog fram ett kit för att kunna ställa flottörhöjden uppstod den naturliga frågan att vore det inte bra med ett "how-to" som visar hur man gör detta?
Vem är jag att säga nej.
Börja med att skruva ur förgasaren ur bilen så att du har den löst. Töm flottören på bensin (det sitter en avtappningsplugg i botten på flottörhuset.

Skruva av överdelen på förgasare. Förgasaren på bilden är av den äldre typen där överdelen sitter med pinnskruv. Nyare förgasare har vanlig skruv.

Lossa flottörventilen från överdelen....

....och skruva fast den på kittets flottörventilhållare.

Skruva fast hållaren i de två pinnskruvarna med ett par M5 muttrar. Som sagt, har ni nyare IDA's är det skruvar som gäller. Hållaren ersätter överdelen på förgasaren under tiden flottörhöjden ställs.

Vänd upp och ner på förgasaren och låt flottören falla ner. Flottören sticker utanför delningsplanet där packningen sitter. Tolkens olika höjder används för att mäta hur mycket det sticker ut. De små urtagen i tolken är för att den inte skall rida på skarven i flottören
Weber själva föreskriver 5,5-6mm för original nålventiler. Används kulventiler kan man ställa denna höjd lägre (2-3mm). Jag har kulventiler och fick rekommendationen att ställa höjden på 2mm och sedan använda bränsletryckregulatorn för att ställa bränslenivån i flottörhuset. Detta eftersom dessa ventiler tål högre bränsletryck.

För att justera flottörhöjden måste flottören plockas ur. Detta gör man genom att lossa på skruven enligt bild. OBS! Använd rätt storlek på mejsel och var försiktig då denna skruv är tillverkad i mässing, så det är lätt att förstöra spåret för mejseln.

Inte hightech direkt. För att ändra höjden bockas tungan som trycker på flottörventilen om lite så att den får en annan vinkel. Montera tillbaka.
Upprepa proceduren tills du fått rätt höjd. Det kan krävas ett antal gånger innan du hittat rätt.