Jag får väl leta lite
Ska du till Bad Camber? Skulle vara kul att se bilen på nära håll.
Ja det hade varit kul men det blir nog inget av med det
.
53 2013-01-07 10:46:44 Senaste redigerad av MrIcka (2013-01-07 10:48:11)
Lite bildknåp:
Snyggt, samma ratt och spak som jag har 
Men jag har problem med frigången mellan ratt och blinkerspaken, har typ 1cm där så ja kan inte ratta utan att fingrarna tar i spaken, kanske ser spaken lite olika ut på äldra årsmodeller?!?
Tutknappen, har du moddat dit en orginal själv eller köpt den så? Jag har bara en tråkig helkromad, snyggare med loggan
Blinkersspaken är oförändrad så det måste vara olika stuk på blinkersspakarna mellan årsmodellerna. Konstigt för det är ju tänkt att Grant rattnaven ska passa årsmodell 1960-73 eller vad det nu var.
Tutknappen kapade jag upp ett hål i så att tutemblemet från originalratten precis gick i med lite lätt våld. Hade kunnat knäppa en bättre bild om jag inte varit ca 15 mil från garaget
.
Ja måste helt enkelt vara så, får klura ut nån distanslösning eller kapa spaken lite 
Då har du gjort som jag tänkte att man skulle göra då, modda dit en orginal... tack för infon!
Har börjat snida lite på ett fäste till nya varvräknaren.
Ah, nåt sånt fäste hade jag också tänkt mig framöver! 
Många detaljer på patinaracer som jag gillar.....
Tex ratten,bågen, nr-plåts hållaren, fälgarna för att inte tala om motorn (den e´de klös i va ???) mm.
Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|
59 2013-04-17 20:39:08 Senaste redigerad av Rejkfantasten (2013-04-17 20:57:36)
Tackar tackar.
Men man får ju nästan lite renoverings ångest när man ser ditt projekt... Fast det är trevligt med en relativt orörd bil ändå. För mig gäller stuket über alles. 
Står just nu med "Jeriko trumpeten" ditskruvad.
Motorluckan på glänt i underkant med en Jay Cee förlängare till motorluckslåset.
Det behöver du inte ha, de e´ett j#vla jobb.
håller med, hade hellre haft/gillar mer orörda retro bilar....
Min nästa blir nog en sådan.... sänkt, trimmad med BRM-fälgar.
Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|
Citat: Ratten är en Grant som kompletterats med tutemblemet från originalratten. Gamla VDO mätare monterade och uppkopplade.
Kanske byter till en Läder Moto-Lita om jag bara får tag på ett rattnav. slut citat
http://www.moto-lita.co.uk/our-products … ail01.aspx
Faran lurar bakom nästa krök
Citat: Ratten är en Grant som kompletterats med tutemblemet från originalratten. Gamla VDO mätare monterade och uppkopplade.
Kanske byter till en Läder Moto-Lita om jag bara får tag på ett rattnav. slut citat
Ja handla direkt kan man ju göra.
Fast jag är rätt nöjd med Granten tills vidare.
63 2013-05-17 20:51:26 Senaste redigerad av Rejkfantasten (2013-05-17 20:53:03)
Nu har jag i alla fall fått tummen ur och fixat fästet klart till Auto-Meter varvräknaren. Ser trevligt ut faktiskt.

Återstår att koppla in samt fixa gummigenomföring till kablarna. Har inte borrat nya hål eftersom det fanns gamla där vippströmbrytare har suttit förut.
Ny panel för tre 52 mm mätare förhoppningsvis på väg.
Skulle vara trevligt att få dit den röda mattsatsen också kanske...
Tierp i år 
Tierp i år
Har funderat på det, men vi får se...
Första turen nu idag och som tur var blev det ingen eldsvåda.
T-korset från bränslepumpen pissade soppa ut i motorrummet. Billigt skit och olämpliga slangklämmor. 
Hejsan!
Härligt stuk!
På en så fin bil tycker jag att du skall använda pressade eller typ Earls kopplingar och stålomspunna slangar - slängklämmor och bränslesystem är ingen bra kombo!
Johan
1600cc Challenge Buggy: 9,5112@225,42 km/h; 6,0624@185,85 km/h 1,38 60 foot - Kjula Dragway 2020
Europes quickest ProStock: 9,8538@218,80 km/h; 6,2569@176,24 km/h; 1,35 60 foot - Tierp Arena 2014
Läste i första inlägget att takräcket hamnat på vinden.
Hade det inte varit bättre om det hamnade hemma hos mig för en summa pengar.
stenis
orust
Nää jag är lite fäst vid det räcket
. Jag sparar det för "framtida behov".
/Jocke
För en STOR summa pengar kanske????????
stenis
orust
Måste väl finnas någon här på forat som sitter på ett sånt räcke? dom är ju inte ovanliga precis. Eller håller alla lika krampaktigt fast i dom som jag? Här finns det ju tydligen flis att tjäna... 
Om du bara visste, flis finns det gott om,,,,,,,,,,,,
Det verkar som den modellen är ovanlig, den "felvända" modellen gott om.
stenis
orust
72 2013-06-21 15:02:16 Senaste redigerad av Rejkfantasten (2013-06-21 15:06:54)
Brum brum...
Och ja, remmen skall sträckas. 
För övrigt kan tilläggas att tutan numera aktiveras via tutknappen och inte som förut med vippa på brädan. 
Låter fint!
Johan
1600cc Challenge Buggy: 9,5112@225,42 km/h; 6,0624@185,85 km/h 1,38 60 foot - Kjula Dragway 2020
Europes quickest ProStock: 9,8538@218,80 km/h; 6,2569@176,24 km/h; 1,35 60 foot - Tierp Arena 2014
Mmmums måste ta mig i kragen å starta upp min med 
så hära ser det supersimpla regplåtsfästet ut förresten. Reservhjulsbaljan ser ut som någon tidigare ägare har testat bilens offroad egenskaper
.
Vibrera inte plåten en del eller är det lugnt? :-)
Fundera på något liknande på min med, därför jag fråga