Jag behövde en universal golvplåt 30x150 så jag kan svetsa på bussen i påsk. Ringde först folkabiten och han tyvärr ingen hemma, men jag frågade honom vad frakten skulle gå på. 100-150 max med schenker svara han, hans pris för plåtbiten var 290:-
Jaja, ringde då CSP och de hade plåten hemma och för 280:- och jag frågade då om frakten och hon sa att hon skulle ta de billigaste alternativet, blir kanon svara ja och gav kortuppg.
Kollade inte med classic för de var en hundring dyrare, åh jag gissar alla kör klokkerholm
Fick hem den dagen efter, det är bra men fraktkostnaden var 320:- och sedan var hela paketen som en banan och den var öppen på sidorna så räfflorna var ihoptryckta, så får man börja med att kapa av ett par centimeter på varje sida, men jag måste ha plåten i helgen så det är bara att bita ihop.
Jag fattar inte varför det ska vara så dyrt att skicka grejor i sverige? csp och classic vw måste väl kunna förhandla fram en bättre företagsdeal. Jag fick hem ett paket från England nästan samma längd men bredare/tyngre och ett tiotal plåtar för 270:- till min dörr...
Är det likadant på Paruzzi,Dalhems?
Bara en tanke..