1

Är inte alls haj när d gäller el men försöker iaf. har enbart lossatt elen när jag skulle måla om och nu satt i allt igen MEN. inget helljus halvljus funkar och parkeringsljus funkar. När jag drar ifrån helljus t halvljus med spaken så slår reläna till som dom ska men fan ingen ström från heljus till säkringarna. Jorden sitter som det ska. Har även sett att heljus lampan som ska lyssa i instrumentpanelen inte lyser när jag slår av och på. Spökproblem men jag e helt slut på ideer om vad d kan va. Lite tips jag inte kollat tack

2

Om du inte har korrosion vid säkrinarna och dom är hela så har du nog jord problem endå om relät är ok dvs Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Vilken bil?

/ P

VW 1500 1963 | Tyvärr såld!
Ghia 1968

4

Problemet löst

5

Har samma problem som dig! Hur löste du de ?

6

Ibland kan det hända att reläet inte riktigt ger kontakt, det stänger alltså av halvljus men når inte riktigt ändå ut att stänga på helljus.. Man får se över (inuti) sina gamla relän ibland, speciellt om de inte använts på ett tag.

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

7

Ska ta en kik på de i morrn! Tack för tipset ICQ/ab

Handy skrev:

Ibland kan det hända att reläet inte riktigt ger kontakt, det stänger alltså av halvljus men når inte riktigt ändå ut att stänga på helljus.. Man får se över (inuti) sina gamla relän ibland, speciellt om de inte använts på ett tag.

8

Hur gick det? Här du löst problemet?

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

9

Japp problemet är löst ICQ/ab  Nu är de bara bromsljuset kvar som jävlas lite..

Handy skrev:

Hur gick det? Här du löst problemet?