Har en fastback som jag fått och tänkte om man kunde använda motordelar så som toppar och bottendel och tänkte hör om nån vet om det passar till en bubbla? Tack på förhand
Den som inte frågar får inga svar....
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Vw 1600 fastback grejer till bubbla
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Har en fastback som jag fått och tänkte om man kunde använda motordelar så som toppar och bottendel och tänkte hör om nån vet om det passar till en bubbla? Tack på förhand
Yes!
Johan
Yes betyder att det är bra?

Motorn är i grunden lika. Det som skiljer är oljestickans läge (finns en adapter för Typ3 i Typ1) och oljatryckskontaktens placering.
Då är det smidigare att plocka över topparna och fixa insug och förgasare och strunta i bottendelen?
Ando!
Vad skall du göra med bilen?
Johan
Tänkte plocka delar och sätta i en bubbla så den rör på sig lite bättre
är inte så haj på luftkylt än.
Ando!
Min fråga är vad som händer med fastbacken. Är den slut, rostig eller vad - bara nyfiken då du skall ta delar från den!
Johan
Den har sett sina glansdagar och jag fick den och jag visste att det sitter 1600 i den. Så jag slipper köpa massa grejer. Jag har tittat runt lite och den verkar inte ha nått högre värde. Kan försöka ladda upp en bild imorgon på racern.
Det finns inga andra motorer som brukar vara så totalt utslitna som typ3-motorer! Topparna kommer att behöva en totalrenovering innan du kan använda dom...
Med ganska stor sannolikhet är topparna spruckna och cylindrarna slitna så frågan är om det lönar sig.
Försök byta bort bilen mot delarna du behöver? Hur dålig är den?
Ja du. Det är ett objekt lägger ut den på säljes inom kort och bilder
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Vw 1600 fastback grejer till bubbla
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.