sitter og ser drag filmen fra scc 2011, gleder meg til og se bilen din igjen på stripen i år.
Förjävla häftigt bygge
och sämre blev det ju inte heller direkt :-) lycka till på strippen
/// Peter
Lite andra delar som rör området. Nya loggan till Notchback Racing är klar och har fått de första klistermärkena. T-shirts kommer nästa vecka, lägger upp en bild på dem också då
Har även tagit fram en ny logga för Turbo town och tröjorna kom idag
Om någon är intresserad av tröjor kommer de att gå att köpa snart.
tar du med trøyer på scc om du har kvar?
Jajamänsann, kommer att ha både Turbo Town och Notchback Racing tröjor
Då jag byter sprut till denna säsong från Autronic SM 2 till MaxxECU, väljer jag även att uppgradera möjligheterna att backa tändningen. Åkte 2 step innan. Har byggt om en fördelare efter Nygrens Mekaniskas design
för att veta var ettan är. Kommer även att bygga tillsammans med nämnda Nygrens Mekaniska en ny remskiva för att få triggerhjulet där jag vill ha det.
Johan!
Den blir såå grym!!
Johan
1600cc Challenge Buggy: 9,5112@225,42 km/h; 6,0624@185,85 km/h 1,38 60 foot - Kjula Dragway 2020
Europes quickest ProStock: 9,8538@218,80 km/h; 6,2569@176,24 km/h; 1,35 60 foot - Tierp Arena 2014
Nu börjar den se ut som en bil igen. Tog ett beslut häromnatten. Insåg att det är för mycket jobb kvar om jag ska byta till det nya sprutet. All el ska kopplas, få till launch. spolar mm. Om jag ska åka något i år är det bättre att sätta tilllbaka det gamla, vilket har fungerat bra. En uppdatering blir det dock och det gäller bränslesystemet. Synd bara att jag hunnit tagit bort en del el innan jag bestämde mig...
Tråkigt att behöva välja det. jag är fullständigt övertygad om att uppgraderingen av sprutet skulle göra ordentlig skillnad för dig praktiskt och prestandamässigt.
Men varför sabba ett fungerande koncept ? man får prioritera.
Hade sett fram emot o se inkopplingen av de nya då jag själv är jävligt sugen på ett likadant
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
Jag håller med dig till fullo. Men tyvärr räcker inte tiden till. Det tog så mycket längre tid att bygga om chassit än vad jag trodde från början. Ska bli spännande och se om bilen känns mycket annorlunda med nya golvet och buren. Bilen är lite tyngre än förra året. Då vägde den 780 kg med mig i. Kanske hamnar runt 800- 810 nu.
ja men frågan är ju om den är med solid o flexar mindre ? har inte en susning men det känns som en fördel när man har mycket mos plus moms. den viktkompenseringen kan du äl säkert uppnå med maxxecu är jag rätt säker på
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
Bilen startade efter lite strul med elen o tändningen. Oerhört lättstartad, det var den inte förra säsongen. Lite små saker kvar att fixa såsom nytt fäste för det nya bältet. Hjulinställning nästa vecka. Snart klar för BRC
Så jäkla gott Johan!! Ser fram emot att ses i Tierp!!
Johan
1600cc Challenge Buggy: 9,5112@225,42 km/h; 6,0624@185,85 km/h 1,38 60 foot - Kjula Dragway 2020
Europes quickest ProStock: 9,8538@218,80 km/h; 6,2569@176,24 km/h; 1,35 60 foot - Tierp Arena 2014
Japp vi kommer på torsdag kväll som det ser ut just nu. Vi blir 3 kanske 4 bilar
BRC på Tierp blev ingen strålande succé då vänster stötdämpare bak bestämde sig för att ge upp. Bilen var i stortsett okörbar. När laddtrycket kom satte sig bilen på vänster sida och vill till höger... Dock kändes den oerhört stark. Har gjort några små förändringar som verkar fungera. Första repan gasade jag full kanske 2 - 3 sekunder enligt loggarna och ändå hade 234 km/h i slutfart
Har fått låna en dämpare av en kompis och kommer att köra på Kjula sista helgen i Augusti. Vill gärna få till ett par bra repor. Har ju några som man skulle vilja jaga ifatt tidsmässigt
Har beställt nya dämpare med dubbelreducering.
Gott Johan!
Tror på mitten 8:or nu!

Johan
Det har hänt lite i garaget, säsongen slutade med ett ras, vet inte ännu vad som egentligen orsakade det hela men vi hittade aldrig kolvbulten så vi skyller på den
Skaffade kraftigare
Det gick att laga toppen och blocket, bestämde mig att göra egna cylindrar. Det var mycket jobb visade det sig...
Det här var utgångspunkten
Så här blev de
testmontering
Byter sprut till MaxxEcu, går även över till spolar.
Kommer även åka torrsump i år, bidde en Pauterpump
Hembyggd adapter
Tackar för sponsringen CSP 
Uppdaterat från AN8 till AN10
En massa jobb kvar innan första start...
46 2014-05-19 21:23:40 Senaste redigerad av Macke (2014-05-19 21:24:00)
Finfint!
RabbaabbabbaabaaAAAAAAAA! kommer den att låta 
GW.P
Stiligt värre! Gillar cylindrarna!
Tjusigt