1

Är en novis och undrar därför vad en bubbla kan vara värd? Har fått ett erbjudande om att köpa en.

Det är en -67 1300cc. Direktimporterad från fabriken i Tyskland. Endast en ägare. Allt original tom reservhjulet. Originalklädseln aldrig använd utan suttit skydd på sen första dagen. Motorn går. Ytrost och rost vid insteg. Papper, servicebok finns.

Vad är rimligt att jag ger för den?

2

Hej,

Bilder underlättar en hel del speciellt om det är tal om rost.

3

Som sagt, svårt utan bilder, men en original oskruvad 1967 med rimligt med rost borde vara värd 15.000.

4

Ligger en 1200 65:a org till salu på blocket för 35000kr som kan användas som riktvärde för en
fin orginal bil. Får nog räkna med 10-15000kr minde för en 67:a med dålig lack ytrost etc.. Bör inte ge mer än max 20 000kr OM bilen är besiktad golv är fräscht inredning och plåt ok. Och motorn går bra.

Learning by experience is a great way to spend money...

5

Tack för snabbt svar. Självklart har jag bilder på den men ville inte smacka upp massa bilder det första jag gjorde.

Står i valet och kvalet att ta den själv eller hjälpa honom (min svärfar) att sälja den. Har varken tid eller kunskap.

Kan posta bilder om nån vill se. Ville bara kolla så inte jag blev blåst eller blåste någon.

Tack igen.