Det kanske är dags för en tråd om mitt projekt så man får lite mer press på sig att få nåt gjort.
Det är iaf en 70:a fastback som motorn ska ihop på. Jag köpte den i somras med defekt sprut. Den startades upp i Oktober/November efter byte av sprut och tändsystem. Den mappades och bromsades till 352hk och 403Nm. Motorn plockades ur och isär i januari för kontroll av ett knackande ljud och uppgradering till ARP vevstaksbultar. Även turbon och wastegaten skulle bytas då den, iaf på papperet, var seg att få upp trycket.
Det har inte hänt så mkt sedan dess och intresset har svalnat av olika anledningar. Men, det känns som att det är dags nu igen!
Det blev iaf helt andra vevstakar (H-profil m arp-bultar) pga lösa arp-bultar kostade obetydligt mindre. Turbon blir nu en Holset Super HX40 med 14-turbinhus istf 19-hus och wastegaten en Precision 46mm.
Det knackande ljudet hoppas jag att jag hittat. Det var en cylinder som var för stor. Kolvspelet var för stort så nu har Fredde i Västerås har tillverkat en ny som håller rätt mått.
Nu ska iaf pusslet plockas ihop igen och förhoppningsvis ska den kunna provköras och besiktigas nån gång i sommar.
Sådär, nu får vi se om det händer nåt mer iom trådskapandet.

Nejdå, jag är glad om jag får den att gå bra med den gamla mappningen.
2 steg fram och 3 tillbaks. I Söndags var det ett longblock i motorstödet.