Hejsan!
Har nyligen skaffat en 1302s -71a. Då jag inte är så kunnig på bubblor och är nyligen inflyttad i dessa trakter vet jag inte vem jag kan vända mig till här i närheten.
Det sitter en 50hk 1600? motor i. Den startar hyffsat och tomgång finns men det känns ändå som att den ej går på alla cylindrar.
Hade den inlämnad på verkstad där dom bytte ventilkåpspackning och satte tillbaka allt som det skulle men det känns ändå som det är något fel med både fördelaren och eller förgasaren.
Har ställt förgasaren och fördelaren enligt många i detta forum som man gör när man "nollställer" den men ändå så är den ruskigt slö när man gasar, spec 3-4an.
Jag vågar inte skruva för mkt med den utan om det finns någon snäll och villig själ i närheten av borås som kan ta en titt på den mot betalning givetvis är jag tacksam! Den går att köra med så jag kommer gärna förbi så slipper ni ta den tiden att köra samt så har jag inga spec verktyg för den delen heller =/
Vore sååå tacksam ifall någon bara kunde kika på den då jag längtar efter att njuta med lilla "brum" i sommar!
MVH
Andreas
0734420344