1

Ställer en fråga för en vän.

"Fan va förgasaren bråkar gick så långt att jag var o köpte kompmätare för det blir inte varmt på cyl 3 o 4 men kompet verkar ok 10kpa på alla.

Jag får den o gå när jag antingen pumpar med gasen eller chokar förgasaren med hela handen. Jag har inte beställt ännu för jag misstänker att det är förgasaren som är kass. Det är en solex28 pict 1 hade behövt låna/köpa en sn för o prova. "

Några tips innan byte?

2

Accpumpsmembranet...kanske.
Nystartad motor, eller en som brukas o plötsligt ställer till problem?
Bensinpump?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Hej det är jag som är vännen.

Soppa kommer ser att accpumpsmembranet är dåligt för det läcker lite när man pumpar men det sprutar ur accmunstycket jag kan tycka att det borde funka någorlunda ändå??

Termostathuset är märkt 12 V när det är 6V på bilen och det är ju inte heller bra.
Jag köpte den med dålig motorgång (det fixar jag lätt tänkte jag) varför jag görar lite ber på att jag inte vet om jag skall köpa reservdelar till förgasaren eller försöka jaga en fungerande.

/Mikael

:-)

4

Gör som jag, blås rent förgasaren och se ICQ/ab

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

5

Jag har plockat isär den 2ggr o blåst men uppenbarligen är det något jag missar eller inte begriper den tänder inte om jag inte snapsar/pumpar/eller har rejäl gas.  Tänkte om den drar tjuvluft ifrån det "skumma" insuget det verkar ju gå någon form av förvärmningsrör också.

Jag är alltså helt novis på VW och har köpt mig en bubbla 1200 1961 bara för att det är kul men börjar nu få kör-abstinens

6

Hur ser stiften ut?

7

Det sitter Bosch W7AC ej topp fräscha men gnista kommer o har flyttat runt dom, nyköp står på listan.

8

Starta och (om du kan!) spraya startgas runt förgasarfot insug om det ej är tätt så kommer motorn att reagera på gasen!

Learning by experience is a great way to spend money...

9

Rev ner insuget då även PPR MICKE på fahrvergnugen hade misstanke om tjuvluft hm inte var det enkelt att få loss, nåväl blåste med tryckluft o det kom luft där det inte borde både insugskanal och förvärmningsrör var spruckna vilket syntes tydligt när jag sågade isär röret.

10

Härligt Jansson:)

11

Har motornummer 8551643 är det 61 eller ev något nyare för jag behöver ett nytt/beg. Insugningsrör till 61 verkar ju inte finnas att köpa i Sverige.
Någon som kan vägleda?

12

det motornumret ser ut att gå till en 1200 motor som är tillverkad mars, april 1964.
släng ut en annons på köpes här så skall du se att du får en del svar om ett begagnat.

13

janzon skrev:

Har motornummer 8551643 är det 61 eller ev något nyare för jag behöver ett nytt/beg. Insugningsrör till 61 verkar ju inte finnas att köpa i Sverige.
Någon som kan vägleda?

Jag får kolla när jag är hemma från E B I 5 onsdag
Ps blanda inte in mig i fahrvergnugen
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

14

Insuget är märkt 113129701D

15

Ring Tomas på Folkabiten han har kontakter ...brukar kunna leta fram de mesta ..
http://d19831136.u293.surftown.se/

16 Senaste redigerad av janzon (2013-07-08 20:32:04)

Folkabiten ordnade ett toppenfint insug.
Återstår att få dit det.

17

Härligt Jansson,då ses vi på kajen på onsdag:)