1

Tjena! Söker en beg pumpstång till svärmors -75a typ1.  Den ska vara 100mm lång. Söker den i första hand i felsökningssyfte då ALLT är bytt i tändning/bränsleväg.
Stången ska väl vara lite spetsig och inte platt i änden mot fördelardrevet?
Finns det ngn vänlig själ i Sollefteå området som kan tänkas ha en.
Pendlar till Härnösand 2 veckor till om ngn där sitter på en.
Har nämligen slut på idéer fast jag hållt på med folkvagnar i över 20 år  Default/lol
Om jag har skrivit i fel tråd får väl trådskaparen tillrättavisa mig.

"Warning! Mecanic has a big tool, and knows how to use it"

2

http://www.classicvw.se/drivstang-brans … ts_id/1794

3

Tack för tipset! Stången var oskadad å i rätt längd. Ska justera flottörhöjden lite senare i veckan för att se om det är den som är boven i dramat.

4

Vad har du för symtom? (Motorn förstås och inte du personligen..)  ICQ/ag

Learning by experience is a great way to spend money...

5

Går att köra med uppförs å nerförs men när det blir platt så dör den. Bytt: Brytarspetsar, konding, tändspole, bränslepump, ALLA bränsleslangar, tagit ur tanken för att kolla eft skräp, bytt packningar å nålventil i gasarn samt blåst ur den med tryckluft. Spjällaxeln till gasspjället är helt OK. Fick tips om flottörhöjden så jag ska mäta när jag får tid. Har en donatorgasare som kan bidra med "ny" flottör bl.a. Skulle inte det här funka får jag också en symtom.  ICQ/ae

6

Human error!!!! Hade monterat dit nya nålventilen med en för tunn packning. Rätt packning (0,5mm) å en annan flottör från en donatorförgasare så funkar det ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag

7

Har legat och klurat i två dagar över din symtom och hade nog behövt klura ett par år till för att komma på det!! Default/smile  ICQ/ag

Learning by experience is a great way to spend money...

8

Nu har jag slut på ideer. Biljä...n är likadan som förut. Fick låna en beg, pumpstång+pump å samma symptom. Bensinen försvinner efter en stunds körning. När jag tar bort slangen till ingången på pumpen så kommer bensinen självmant i ett huj. Har även kollat så att avluftningen till tanken funkar. Nu måste jag ha fler tips, spåna på med ideer tack. ICQ/am

9

Har du kopplat slangarna på pumpen rätt? Vad är det för storlek på nya nålventilen?

10

Så den får soppa men den går dåligt? justerat förgasaren och gjort rent ALLA munstycken?

Bubbla -62
Buss -60

11

Soppan "försvinner" eft en stunds körning. Gasarn är rengjord 3ggr eft konstens alla regler. Har en teori om att pumpen till ebern som sitter under tanken tjyvar luft bakvägen så pumpen till motorn suger luft. Provåkte idag med ebern påslagen å då funkar bilen. Ska kolla eberpumpen om det är en trasig backventil eller ngt annat som djä...s. Finns inga spår under bilen om att den skulle läka bränsle....
To be continiued..............

12

Långskott, pumpstången nyper fast i i bakeliten när motorn blir varm?

http://www.youtube.com/watch?v=eU6aVBW71Es

/ P

VW 1500 1963 | Tyvärr såld!
Ghia 1968