Hej alla,
Finns det någon i Sverige som renoverar bubblor på uppdrag? Seriös renovering alltså!
J
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Vad skulle det kosta...
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej alla,
Finns det någon i Sverige som renoverar bubblor på uppdrag? Seriös renovering alltså!
J
I Stockholmsområdet åtar sig Bug n Bus sånt. Bubbla cabbar gör jag, NissLars. Rainer på Klark Classic Cars renoverar. Woffe på Wolfparts i Gävle. Sen lär det väl finnas fler runt om i landet. Någon annan får fylla på med namn där.
http://www.artoncar.se/start.html gör renoveringar och finns i Småland. Finns bilder på en splittbuss under bildgalleri referenser
Kanon, tack för snabba svar!
Skulle gälla en cab i så fall (som jag inte har än)
Ska leta objekt nu. Alla tips mottages. Är rookie...
J
Ofta är det billigare att köpa en färdigrenoverad men kan vara svårt att hitta exakt det man vill ha såklart 
Ofta är det billigare att köpa en färdigrenoverad men kan vara svårt att hitta exakt det man vill ha såklart
Det inser jag, har dock inte hittat nån än. Kanske har letat på fel ställen iofs. Tycker det verkar vara svårt att hitta schyssta renoverade cabbar. Kanske är de för nya?
Ska du renovera en VW-cab och inte har någon bil innan utan börjar med att köpa ett objekt så kommer det att kosta mycket, mycket pengar.
Beroende på vilken årsmodell du är ute efter så kan du betala 150-400000kr för en fin cab och då blir det billigare än att köpa en bil i 50000kr-> klassen och renovera den.
Köp en färdig bil så kommer du mycket billigare undan.
Vilken cab är du ute efter?
Ska du renovera en VW-cab och inte har någon bil innan utan börjar med att köpa ett objekt så kommer det att kosta mycket, mycket pengar.
Beroende på vilken årsmodell du är ute efter så kan du betala 150-400000kr för en fin cab och då blir det billigare än att köpa en bil i 50000kr-> klassen och renovera den.
Köp en färdig bil så kommer du mycket billigare undan.
Vilken cab är du ute efter?
Ingen raritet utan en 70-tals bubbla cab.
Har i och för sig inte bråttom så jag kanske får ta dig på orden och leta på. Och hänga här inne 
I Stockholmsområdet åtar sig Bug n Bus sånt. Bubbla cabbar gör jag, NissLars. Rainer på Klark Classic Cars renoverar. Woffe på Wolfparts i Gävle. Sen lär det väl finnas fler runt om i landet. Någon annan får fylla på med namn där.
Ah intressant kanske kan ringa dig Nisslars Ang cabbyte när och om jag kommer så långt i min renovering
nisslars skrev:I Stockholmsområdet åtar sig Bug n Bus sånt. Bubbla cabbar gör jag, NissLars. Rainer på Klark Classic Cars renoverar. Woffe på Wolfparts i Gävle. Sen lär det väl finnas fler runt om i landet. Någon annan får fylla på med namn där.
Ah intressant kanske kan ringa dig Nisslars Ang cabbyte när och om jag kommer så långt i min renovering
Gör det. www.nisslars.se
http://www.artoncar.se/start.html gör renoveringar och finns i Småland. Finns bilder på en splittbuss under bildgalleri referenser
Kollar på bilden på splittbussen där man ser luftintagen på karossidan. Undrar om ägaren blir glad över dem
fast det kanske är en custombuss...
chanel skrev:http://www.artoncar.se/start.html gör renoveringar och finns i Småland. Finns bilder på en splittbuss under bildgalleri referenser
Kollar på bilden på splittbussen där man ser luftintagen på karossidan. Undrar om ägaren blir glad över dem
Förmodligen så bör väl kanske plåten med luftintagen varit dålig eftersom den verkar vara bytt. Jag har inte sett "3-radiga gälar" på buss innan. Sen har de ju vänt gälarna om, de ska ju gå innåt. Men på customs så brukar man sätta dem på detta håll, blir lite busigare.
Jag såg för något år på nätet hur man gjorde dessa korta gälar. Det var som en "plåtsax" som klippte dessa gälar. Samtidigt som de klipptes så trycktes de ut och fick denna form. Vore fränt att ha en sådan "gälmaskin". Det var "en-armade bandit funktionen", bara att dra i handtaget och släppa upp, så hade man gjort en finfin gäle
.
De hade gjort så på en huv till en bubbla, den var full av gälar, han som gjorde den var nog en gälte

nizekustoms skrev:chanel skrev:http://www.artoncar.se/start.html gör renoveringar och finns i Småland. Finns bilder på en splittbuss under bildgalleri referenser
Förmodligen så bör väl kanske plåten med luftintagen varit dålig eftersom den verkar vara bytt. Jag har inte sett "3-radiga gälar" på buss innan. Sen har de ju vänt gälarna om, de ska ju gå innåt. Men på customs så brukar man sätta dem på detta håll, blir lite busigare.
Jag såg för något år på nätet hur man gjorde dessa korta gälar. Det var som en "plåtsax" som klippte dessa gälar. Samtidigt som de klipptes så trycktes de ut och fick denna form. Vore fränt att ha en sådan "gälmaskin". Det var "en-armade bandit funktionen", bara att dra i handtaget och släppa upp, så hade man gjort en finfin gäle
.
De hade gjort så på en huv till en bubbla, den var full av gälar, han som gjorde den var nog en gälte
![]()
![]()
Till Mars 63 gick gälarna UTÅT och var 9st till antalet därefter går gälarna innåt och är nu 10st. 
ser ut att va många "fel" på bussen hoppas verkligen ägaren vill ha sin tidiga lyxbuss så där annars är det en mkt dåligt genomförd "renovering". det som sticker mest i ögonen på mej är bakre hjulhusens form, men det kanske ska matcha de nya skärmarna fram...

Vad jag förstått angående lyxbussen så är det ett gammalt husbussbygge som renoveras åt personen som en gång i tiden byggt den, har för mig det är öppningsbart i bak hörnen för batteri och gasflaska. Har sett bilder på den innan, vet ej om det var här eller på någon annan sida på nätet. Tittar ni noga så är golvet sänkt i den också.
Tror det är denna buss. http://www.typ2-klubben.com/images/phoc … %20002.jpg
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Vad skulle det kosta...
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.