Besiktade bussen och fick en 2a på trög styrning vid centrerade hjul och 7 andra men dom har jag koll på. Finns det något standard fel som kan orsaka detta. Min buss är osänkt och jag har smörjt spindlarna. Besiktningsgubben pratade om någon justering på styrsnäckan som Kunde spännas.
Jo du har en justerskruv på styrsnäckan som drar åt/släpper efter. Be en polare testa ratta så kan du ligga under och justera
Någon som har en bild? Ska man ha hjulen belastade eller fritt hängande? När han kände på besiktningen så var hjulen fritt hängande.
Använde sökfunktionen och hittade hur jag ska göra. 
Var ute och testade lite men får inte till det.
När hjulen står rakt går det lite trögare om jag i det läget justerar så det går lätt och inte har så mycket glapp så blir det mycket mer glapp när jag svänger en bit.
Om jag justerar så det blir lite glapp när jag svänger så nyper det fast vid centrerat läge.
Är det bara att jaga en ny styrsnäcka eller går den att renovera/rengöra? Kan det vara något annat som spökar? Tänkte på leden i som man smörjer.
Jag har inte en aning hur styrväxeln serut på en buss.
Men här är lite info om hur den ser ut å funkar på en typ1/3
Kanske att du kan få några ideer.
Så läs igenom å jämför.
SÅ kan vi kanske slå våra kloka huvuden ihop på lördag så kanske vi löser de hela.