Stort grattis,bra jobbat! 
late,
in love,
and a little drunk..
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Michos Miche´s Werkstatt für luftgekühlte Fahrzeuge
Sidor Föregående 1 … 38 39 40 41 42 … 61 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Stort grattis,bra jobbat! 
Grattis miche!
Hahahahahaha, faen vad roligt!
Ut och skräm gamla tanter nu
Glad midsommar. njut nu av din bil om du har tid!
Grattis och grymmmmmt jobbat
Skönt! när kommer 16 plåtisarna på?
Härligt!
STORT 

Grattis, grymt jobbat. Blev det godkänt med 1600 motorn till slut enl tps?
Grattis!!! Ska du till Tyskland nu eller blev det för tajt?
Nämen!
Grattis, skönt efter allt jobb du lagt ner!! Tuff Capri med 
Tack alla! Nej, det finns ingen ork att åka ner. Ska bli skönt att ta det rätt lugnt i helgen, med målning av hus och grävning av dike. Dessutom är den inte kontrollbesiktad. Styrdämpningen blev inge bra, och en styrspindel glappar så mycket att jag lär pressa om den. Lättfixat, får en ny dämpare på måndag, och grejer till spindeln finns på lager. Så, jag siktar på att kontrollbesikta tisdag-onsdag 
Ang 16-tummarna så siktar jag på att de ska vara på plats till Bad Camber. De kom liksom av sig när det visade sig att flera av mina 16-tummare var Opel, så VW-kapslar passar inte. Bakfälgarna är färdiga, men jag saknar en obreddad framfälg. Någon som har en rak? 
Man kan väl säga att Bad Camber blir den officiella premiären för bilen för allmän beskådan på en VW-träff
Fick dit en NOS vattendekal i bubblan 
Mycket skit..
Mysmekat lite med bayen, bytt bakljusglas och fixat en glappande spegel. Kom inte för mig att göra så mycket mer idag.
Hörs 
Styrdämpning är väl inget som måste finnas på en tidig bil? Jag har inte det på min oval och det funkar utmärkt. Men du kanske vill ha det ändå som en förbättring. Imponerande jobb du gör! 
Känns fruktansvärt tråkigt att photobucket har stoppat mina bilder från att visas
Ska radera lite och se om det går att visa igen. Annars kan man ju säga att min projekttråd är FÖRSTÖRD.
Har dunkat i benknäckarhylla, pressat om en glapp styrspindel och monterat dörrlister. Väntar nu bara på skyltar och ägarbevis för att kunna besikta för alltid och åka 
Styrdämpare lär man ha om man har 1300 cc --->
Ser ut att som din tråd är för populär, uppgradera din photobucket till PRO så funkar det bättre.
Känns fruktansvärt tråkigt att photobucket har stoppat mina bilder från att visas
Ska radera lite och se om det går att visa igen. Annars kan man ju säga att min projekttråd är FÖRSTÖRD.
Jag använder imageshack av just den anledningen...
![]()
Har dunkat i benknäckarhylla, pressat om en glapp styrspindel och monterat dörrlister. Väntar nu bara på skyltar och ägarbevis för att kunna besikta för alltid och åka
Styrdämpare lär man ha om man har 1300 cc --->
Man får 10GB bandbredd per månad.
Och Photobucket borde nollställa sig vid månadsskiftet.
Och om man är poppis som du, så blockeras bilderna när 10GB uppnåtts, sen nollställs räknareren nästa månad.
Jag vet inte om dom räknar månad per registreringsdatum, eller per kalendermånad.
Men det lär vi ju får se.
Bra jobbat i allafall.
Själv köper jag en webbplats och en domän från One.com så äger man och gör vad man vill med sina bilder.
Photobucket: "If you do reach the bandwidth cap for the free account, your linked out photos will be replaced by a Photobucket image that states "this account has exceeded its bandwidth". The only way to have that image removed over your photos is to upgrade to a Plus subscription, or wait for your bandwidth to reset for the month. Your bandwidth will reset to zero every month on the day you registered your account. You can find this date in your User Settings, under the Account tab."
Puuuh! Bara att göra ett till konto där och ladda upp de kommande dagarna
Sen ta kopia på hela tråden så den finns. Det är ju ett form av CV om man skulle söka vidare inom plåtslageri eller liknande.
Det får komma nya bilder imorgon på lite saker. Men tills dess, adios 
Gummilist
Lyckades inte få till någon bra bild mer än denna på styrdämparen, som är ställbar i sex hårdheter. Problemet vid reg.bes var att styrningen hängde kvar efter man svängt. Och det gör den fortfarande. Och om jag inte minns fel gjorde den det även utan dämpare. Så, något är vajsing som lär lokaliseras. Det blir morgondagens problem att lösa. Annars väntar jag bara på plåtar innan kontrollbesiktning. Och ja, måste försöka hitta en tid. Hedemoras närmaste tid var om två veckor!
Bonecrackershelf
Provade att göra en egen skylt lite snabbt. Blev ju sådär
Lite mer noggrannhet så hade den kunnat se äkta ut.
Du har inte toe out på framvagnen ?
Hade samma problem på min bay 70:a första gången jag körde kortat och råkade ställa framvagnen fel.
Galet bygge du gjort måste jag säga.
Ett tips när det gäller besiktning är ju att logga in precis vid 0700 på morgonen, i alla fall bilprovningen uppdaterar sitt system då så att det brukar ploppa upp ett gäng återbudstider och sånt då. Jag har aldrig behövt vänta mer än ett dygn när jag gjort så. Hoppas allt går bra på besiktningen med.
Tack! Besiktning håller på att lösa sig, en kompis på en bilfirma i Avesta kanske kunde fixa en tid åt mig eftersom de alltid hade några tider för sina bilar. Med lite tur får jag en tid imorgon och möjlighet att åka från jobbet. Får muta med att jag kan tänka mig att jobba övertid och ta reda på sånt som ligger. Hoppas! För bilen är färdig nu. Efter fundering innan jag somnade igår kväll erinrade jag mig att ratten gick lite trögt att skruva på. En testtur med lossad rattmutter till hälften visade att rattaxelröret satt för långt upp, så att ratten kärvade i toppen av röret. Släppte på de två skruvarna som höll röret, knackade ner röret lite mer och smorde på med lite fett så gick styrningen lätt och gick tillbaks precis som den skulle 
Träning av fickparkering. Splitruta, rake och inga sidospeglar försvårar lite. Men raken ska ner efter bes. Idag kom skyltarna, och efter snabb borrning sitter de nu på plats. Om en besiktning är min bil färdig för att äntligen kunna användas. Den går så sjukt fint att köra. Man vill ta en massa omvägar och aldrig komma till målet...
Återkommer imorrn hur det gick med besiktning. Tjo 
Följande text postade jag på fejsboken nyss:
"Slutligen, efter att jag i september 2012 köpt ett till 96% rensat splitvrak av Tord Jozsa så känns denna dag smått historisk för mig. För idag har den besiktats utan anmärkningar, och därmed blivit besiktningsbefriad för all framtid! Efter ca sex timmars arbete varje dag står den nu helt laglig och körduglig på gatan. Resan för att nå hit har varit lång och intensiv, men väldigt lärorik och rolig!
Tacklistan till alla som hjälpt till under byggets gång skulle bli för lång för att skriva här, så jag nöjer mig med att tacka alla inblandade och alla mina supporters för alla hejarop. Tack!
Nu ses vi på vägarna.
"
Och så sedvanlig bildfrossa:
Besiktningen började dock sådär. Den tjurade och ville inte starta först, men hoppade igång rätt snart när reg-numret visades på tavlan. Väl i hallen vred en av besiktningsgubbarna L-hantaget på motorluckan i baklås (hur man nu gör det, för jag har aldrig lyckats...) Till slut fick vi upp den. Fick en anvisning om en vass kant i ett rosthål på huven fram av en annan besiktningsgubbe. Men det sades det inget om. Efter att han som hade hand om besiktningen (inte de andra tillströmmade människorna) skulle köra iväg försökte han starta den med askkoppen... Haha!
Bilen är ju inte direkt slö. Den där mettis som har byggt motorn verkar vet vad han håller på med
Blev några omkörningar hem från bes, mest för att jag nästan aldrig har kört om med mina luftkylda bilar förut. 
De kommande dagarna tänkte jag göra en liten sammanställning med före och efter-bilder, och berätta lite allmänt om bygget i helhet. Men det hinner jag inte nu, för nu ska jag ut och åka folkvagn.
Hejdå! 
NJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT
av åk turen 
Sidor Föregående 1 … 38 39 40 41 42 … 61 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Michos Miche´s Werkstatt für luftgekühlte Fahrzeuge
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.