1

Hej! fundrar på att köpa een annan ljuddämpare till min 2l bay för att få mer av boxerljudet istället för andra läten hehe. Nånsom har erfarenhet av det? verkar inte så populärt att byta ut original?

Det jag däremot inte vill ge avkall på iaf inte allt för mycket är framkomligheten med bussen, vill kunna köra på sämre grusvägar/stigar. EMPI verkar ha ljuddämpare som heter antingen quiet single elelr double pack nån som har erfarenhet av dom, bara skräp eller?

2

Just ja det ska inte vara något extremt utan ge lite mer karaktär bara, man ska orka åka längre sträckor utan att tröttna så att säga ICQ/ae  kanske kan modifiera original? njae det är nog för rostigt för det sen så är det väl knappast lika lätt som att borra ur insatatsen som på en mcljuddämpare...

3

kompisen köpte empis med dubbla dämpare/rör ut och det låter nog som du önskar.
Du märker inte av det nämnvärt när du kör.
Personligen tycker jag det låter alldeles för lite  ICQ/ae

4

jag kör Empis singel, och den funkar kanon, bussen sänkt ett hack bak och tar sig fram utan problem ICQ/ab
åker mkt grusväg och liknande då det blir endel fiske/camping ICQ/ad
låter helt OK (lagomt för mig som är liite mer åt original)
mvh Jonas

5

Hej!
Kolla avgassystem från Vintagespeed.
Absolut super! Men dyra.

Niklas

Typ 1 -56, Typ 1 -69, Typ 1 -72, Karmann-Ghia -61, Pickup -79, CrewCab -73, Cherry picker -78
Beach Buggy -67, Passat W8 -02, Amarok -11, Porsche 914 -72 gul original, Porsche 914 -72 svart (ska bli original) , Porsche 914/6 -73 (Replica blivande 6:a) Ska bli grön
www.niklasgarage.com

6 Senaste redigerad av majesty (2013-06-19 11:05:23)

Ok verkar ju rätt bra, vill ju åt det mysiga ljudet när mna cruisar fram med rutan nere fattar dock inte varför alla rör ska peka åt höger det är ju inte på den sidan föraren sitter  ICQ/ac
OjOj Har sett bild på den där från vintagespeed visste dock inte vad den kom ifrån, riktigt trevligt rostfritt samt verkar inrte ta mer plats än original heller?

EDIT: Just ja, jag har drag klarar empis avgasen det?

7

www.niklasgarage.com skrev:

Hej!
Kolla avgassystem från Vintagespeed.
Absolut super! Men dyra.

Niklas

Är det avgas från vintagespeed du har på din -79 pickup?

[

8 Senaste redigerad av www.niklasgarage.com (2013-06-20 17:33:43)

Hej

Nej jag har köpt ett hoffmann speedster som sitter på min 79:a.
Dubbla pipor. En på vart håll.

På min 72 1302 har ja vintage speed ljuddämpare.
Vilken skillnad. Perfekt tomgång på den nu.
Hade från början ett fatboy där tomgången blev helt orolig.

Ska nog byta till vi tage speed på -79 pickisen.

Niklas

Typ 1 -56, Typ 1 -69, Typ 1 -72, Karmann-Ghia -61, Pickup -79, CrewCab -73, Cherry picker -78
Beach Buggy -67, Passat W8 -02, Amarok -11, Porsche 914 -72 gul original, Porsche 914 -72 svart (ska bli original) , Porsche 914/6 -73 (Replica blivande 6:a) Ska bli grön
www.niklasgarage.com

9

Jag har ett Empi dualpack på min buss. Grymt nöjd med det! Bra muller och snyggt med dubbla pipor. Upplever dom som tystare när man står på lite mer. Relativt prisvärt också. Dom har tydligen inte bästa färgen/ skyddet på dom så jag lackade på dom några varv med värmetåligt och det håller och funkar bra.

Trasig, men inte förstörd...

Haft: Splitbuss-61, Westfalia-73, 1303-73, 1303 BIG-74, 1302 CAB-72, DH-75, 1500-67, Baja-72, Tristar-90
Har: Deluxebuss-77, DH-78, 1500-67, Buggy-67, Magnum DH-90

10

sådärja då har jag beställt ett stycke ljuddämpare från paruzzi av märket vintage speed kostar att ligga på topp Default/tongue

11

Du kommer bli supernöjd. Kolla in svetsarna också.

www.niklasgarage.com