1

På typ3 med irs sitter det inget fäste på mitten mellan låda å motor. Finns det nån smidig konstruktion för att förstärka upp eller får man designa nåt eget?

Mera känd som jb...

2

En del sätter dit växellådsgafflar som på typ 1, annars går det fint att sätta en balk ovanför lådan mellan ramballkarna i karossen, sen gör du bara fästen till övremotorbultarna..

3 Senaste redigerad av JBlom (2013-06-18 15:31:17)

Ja ett övre är jag inne på. Hade varit skoj att se nån bild bara.  ICQ/ab

Mera känd som jb...

4

JBlom skrev:

På typ3 med irs sitter det inget fäste på mitten mellan låda å motor. Finns det nån smidig konstruktion för att förstärka upp eller får man designa nåt eget?

Varför vill du ha fler fästen? Porsche 911 har inte heller något fäste i mitten.

5

Vill ha det så stadigt det går för att eliminera hjulstuds.

Mera känd som jb...

6

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=554991

7

Jag tog en äldre bakvagn och lät svetsa dit bärarmsfästen och flytta över resten av bitarna från irs bakvagnen. Finns någon bild på projekttråden Vinterservice på notchen.

8

chanel skrev:

Jag tog en äldre bakvagn och lät svetsa dit bärarmsfästen och flytta över resten av bitarna från irs bakvagnen. Finns någon bild på projekttråden Vinterservice på notchen.

Det är ju ett alternativ att göra. Men är nog mer inne på att sätta nåt över lådan och bulta i golvet.

Mera känd som jb...

9

Bra länk.  ICQ/ab

Mera känd som jb...