Fan Micke det är ju denna bilen du ska åka med.... 68 pickup.... nej det måste väl finnas nån tid nån annanstans, du som kämpat så hårt!!
Kommit såhär långt och sen låter du dem få bestämma över dig?
Boka tidigare tid och bara kör!!!
Fo helvite!!
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
Boka på Opus bilprovning i Sandviken genast. Reg gubben där är mycket bra. Otroligt vilket jobb du har lagt ner under vintern, tråkigt att snubbla på målsnöret...
bra jobbat micke, och alla hejarop till trots så vet jag (eftersom jag e så gammal) att det är ALDRIG bara att skruva ihop en bil och så funkar den för en låntur....jag tycker att du ändå ska vara stolt över vad du fått ihop på så kort tid, oavsett om det är denna bil som tar dig Till Hessisch eller inte......var sak har sin tid, bra jobbat hur som helst 
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...
Det hade ju varit så grymt om du hade kört splitten ner till Heissich. Finns det inget sätt att lösa detta?? Samla ihop lite folk, fixa de saker du fick nedslag på. Åk å besiktiga i Sandviken eller vad de nu skrev. Du måste ju bara åka splitt. Tror du hade gjort succé nere på Heissich
Hursomhelst - jävligt strongt jobbat michos!
Äsch, det är som det är. Bara inse att det inte fanns tid nog för att få ihop bilen. Jag har jobbat sjukt mycket med bilen den senaste tiden, har iprincip inte gjort annat på fritiden. Hade bilen varit "klar" en månad innan avfärd hade det ju gått, men nu är det ju en till 90% ny bil ihopplockad av begagnade och nya bitar. Hur många delar innehåller en folkvagn? Tillräckligt många för att den måste testas en hel del innan man pressar ur den på en långresa.
Jag är inte ledsen, bara realistisk och ser att det inte är möjligt att få ihop en bubbla från grunden på nio månader med 1 års svetskunskap, och fyra års mekkunskap vid början av projektet. Hessisch är inte allt, det var bara ett mål jag satt upp att den skulle vara farbar till. Och nu gick inte det, så jag får ta det som det är. Bilen är ju inte byggd bara för den resan, utan för framtida bruk.
Men jag lovar dyrt och heligt att ta den till Bad Camber och Bug Run Tierp för de som vill kika.
Insuget böt jag igår, ett riktigt trökjobb som de flesta vet som har gjort det. Så, felen är på väg att åtgärdas. Siktar på att få den godkänd i både reg och kontrollbesikning på torsdag. 
Rätt tänkt! och riktigt bra kämpat!! 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
helt rätt.....realist e bra 
MYCKET bra jobbat med bilen
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...
Riktigt grymt jobbat och ska bli kul och se den live 
man ska aldrig ge med sig , det har jag lärt mig efter gjorde ordnings farsan notch 62a på en VECKA !!!! stått still sen 1984.
kanske inte samma jobb med principen är den samma.
jobba jobba jobba !!

Kimboow, skillnaden är att du bara behövde pumpa däcken och tanka! Michos har gjort ett jättejobb 
Kimboow, skillnaden är att du bara behövde pumpa däcken och tanka! Michos har gjort ett jättejobb
+1000 på den

|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Kimboow, skillnaden är att du bara behövde pumpa däcken och tanka! Michos har gjort ett jättejobb

pricipen va väl i olika värdsdelar 
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...
Alla gör så gott de kan, inställningen är helt rätt
Nu är det bara jag som drar på mig stundtals hiskeliga projekt. Tänkte att det skulle räcka med att byta en bromscylinder på baypickisen som var kass, men så tänker man ett steg till så är det lika bra att byta samtliga, plus slangar och backar. Kostar mindre att ha fräscha bromsar än att riskera sitt eget och andras liv. Det som bara skulle ta 15 minuter att fixa för bes, nu blev det plötsligt några timmar. Lika bra att göra allt riktigt på en gång med att också byta bränsleslangar, rundsmörja osv. Det ska vara en bil som skall kunna användas utan problem, inte något som bara ska fixas för att rulla igenom besiktning.
Återigen, tack för all support!
Extra tack till woffe bland de sista kommentarerna som har fixat fram en massa grejer till bilen 
--------
Bildbevis på att originalförgasare sitter på plats. Startar fortfarande direkt när man nuddat startknappen, och inga problem alls vid provkörning av motorn. Oljeproblemet kan vara löst, har tätat båda ventilkåporna med nya ventilkåpspackningar och tätmedel. Får se hur länge det håller. Har iaf hållt tätt när motorn körts i några minuter. Torkarmotor är också fixat, nu en 12v som jag hade tänkt från början , men hann aldrig få färdigt mekanismen innan bes. Fungerar finfint! Går till och med att välja två hastigheter, men har bara den långsammaste inkopplad.
Bara styrdämpare kvar innan den är färdig för reg.bes på torsdag igen. Och det blir custom, precis som stötdämparna bak. Hur jag har löst det problemet får ni nog se imorgon när jag hämtat hem uniballs.
Sedan tänkte jag ta tag i att täta bilen. Så här mycket vatten var det i kupén efter sex mils trailande i spöregn:
Ca sju fulla tvättsvampar... Fast det är ju inte så konstigt med hål i taket, inga dörrlister och liknande.
Påminnelse om hur härligt knöligt taket är 
"Påminnelse om hur härligt knöligt taket är"
You don't say!
COOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLT
S
967 2013-06-16 22:17:49 Senaste redigerad av Mogge (2013-06-16 22:18:29)
Hahahahahahahaha, den ser för jävlig ut

Klirr! Man ska inte kasta sten..............
Har sagt det förut
Blir bra det där....Respekt...........

´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
971 2013-06-18 21:16:26 Senaste redigerad av Michos Miche (2013-06-18 21:18:48)
Det knöliga ska föreställa en hembyggd långmutter med tjock färg. Och de två hålen är för att jag räknade fel på slaglängden två gånger. Annars blev det bra 
Sommarens åk. Bubblan redo för bes, pickisen väntar på lite bromsgrejer. Sen så 
Båda har legat upp och ner/suttit i vagga, varit helrensade och ombyggda 
Garageägarens monster-Capri som han byggt i fem år fick rullas ut på vägen för egen maskin för första gången med nya motorn. Snart världens enda gatreggade Zakspeed-Capri.
Nu är det bara hoppas att allt är besiktningspersonalen till freds på torsdag. Motorn gick fortfarande fint med originalförgasare, var typ ingen skillnad mot Webern.
Stort grattis! 
Grattis!
Full fart mot hessisch! 
Grattis !













