Lågfart 55-60
Huvud 4,2 x halsring
Luft 180-200Ägna mycket tid åt att reglaget är rätt över hela registret.
Hej, kan du förtydliga vad du menar att reglaget är rätt över hela registret?
Jag har en aning, men är nyfiken på hur du menar/tänker.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Bestyckning av idf40??
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Lågfart 55-60
Huvud 4,2 x halsring
Luft 180-200Ägna mycket tid åt att reglaget är rätt över hela registret.
Hej, kan du förtydliga vad du menar att reglaget är rätt över hela registret?
Jag har en aning, men är nyfiken på hur du menar/tänker.
Svwerker skrev:Lågfart 55-60
Huvud 4,2 x halsring
Luft 180-200Ägna mycket tid åt att reglaget är rätt över hela registret.
Det låter som att fuggarna är någorlunda rätt altså med följande innehåll:
Halsringar: 33mm
Tomgång: 55
Luft: 180
Huvud: 150Det är som så att soppaförbrukningen ligger på 1.1-1.2l/mil. Något som känns aningen mycket även för en lätt trimmad vw..
Det lustiga däremot är att den lägsta dokumenterade förbrukningen med nya motorn var ca 1 liter med tre pers och massa packning i bilen och ingen tanke på ecodriving.
När jag däremot senaste tanken enbart pendlat till jobbet (54km 80 väg) utan extra packning och kört så lungt som fysiskt möjligt så snittade jag 1.1 liter.. Vad är logiken i detta?Det jag märkt när jag kör bilen är att motorn vaknar till liv först vid 2500 varv, det är nästan som turbolagg. Men om det är gasarna, kammen eller fördelaren som är anledningen till det vet jag inte.
En teori är då att när jag snålkört så har jag legat under motorns effektiva varvtal och därför fått högre förbrukning.Om det nu då inte är fuggarna som är problemet vad kan det då vara?
Har en 1600 med 34 i halsring på dellorto 40:or.
Gick som ett argt bi, men ingen hemma vid vardagskörning, smällde pustade och misstände.
Bytte till 28 i halsring och det blev MYCKET bättre.
Kanske till och med är för bra då jag tycker gasresponsen är för bra, det går inte att smyga iväg.
Svwerker skrev:Lågfart 55-60
Huvud 4,2 x halsring
Luft 180-200Ägna mycket tid åt att reglaget är rätt över hela registret.
Hej, kan du förtydliga vad du menar att reglaget är rätt över hela registret?
Jag har en aning, men är nyfiken på hur du menar/tänker.
Spjällen måsta öppna lika på båda förgasarna i alla lägen från tomgång och till fullt öppet. Det är detta som skiljer ett bra reglage från ett dåligt.
Regulatorn låg på lådan idag
Däremot så ska jag bort ikväll så den får vänta till i morgon
Behöver jag fixa ett fäste för regulatorn eller kan jag bara hänga den i slangen?
Det finns fäste att köpa till, min sitter bara mitt på en slang och det funkar
Regulatorn låg på lådan idag
Däremot så ska jag bort ikväll så den får vänta till i morgon
![]()
Behöver jag fixa ett fäste för regulatorn eller kan jag bara hänga den i slangen?
Om du använder fäste så sätt en O ring på varje sida av skruven så slipper du få vibrationer i regulatorn
/// Micke
Med bränsletrycksregulator och en riktig bosh 009 hälsade jag på min motorguru för att få gasare och tändning korrekt inställda.
Till en början så var tomgången på tok för fet, men detta justerades så att motorn gick fint och avgasvärdena låg där de skulle.
MEN vid 2500 varv var alla värden tokhöga till följd av för fet gång. För stora huvudmunstycken vart slutsatsen av det hela.
Jag fick rådet att gå ner 10 storlekar till 140, något som stämmer bra med halsring*4,2 vilket blir 138,6. Ska jag skaffa en uppsättning 135 också ifall det fortfarande är för stort?
Jag fick ett par gamla Webrar han hade liggandes av för mig okänd modell. Han tyckte jag skulle riva ner dom och se om det fanns några användbara munstycken där.
Detta får fock vänta till efter helgen då jag tvivlar på att jag hinner få tag på och byta munstycken och ställa in gasarna innan halv tolv i morgon..
Här kommer en liten uppföljare till helgen.
Eventuellt så har förbrukningen gått ner, jag tankade iallafall mindre än förväntat vid bägge tankningstilfällen längs resan dit och hem.
Sen körde jag på dynon i lördags för att se vad min nya motor gick för, 90 ponnys var målet.
Det gick lite si och så, efter första repan sa han som körde att motorn gick på tok för fett. Något som jag redan visste för den delen.
Men några repor senare hade jag mitt resultat. 77,4 hk vid 5377 varv, och 115 Nm vid 4242 varv.Däremot så kunde jag fått mer då jag sa åt honom att inte överstiga 5500, men effekten var fortfarande på väg upp när han la av.
Lite tråkigt nog så blev det ingen mätning före 2300, och med tanke på att det är där jag mestadels kör så var det lite synd.. Anledningen till detta är samma som gör att motorn står på golvet just nu.. Motor slirar på kopplingen. Det var inget problem när jag åkte ner, men på hemvägen kunde jag knappt ta mig upp för branta backar utan att det började slira.
Så här blev resultatet på dynon. Röda är årets och grönt är förra årets jag la in för att jämföra. Värt att tänka på är att det enda dessa motorer har gemensamt är en morotplåt, några gummilister och kopplingslamell...
Nu har vi ju det där med bestyckningen.
Enligt han som körde dynon skulle min motor kunna ge 100 hästar hela dagen rätt bestyckat. Frågan är ju bara vad som är rätt bestyckat..
Han sa i princip mindre på allt. Jag har iallafall beställt två uppsättningar huvudmunstycken på 135 & 140 till en början så får vi se om någon av dessa hjälper något.
För den delen, hur blir det med bestyckningen om jag byter min nuvarande katastrof till omrbo mot ett riktigt GeneBerg merge system som jag skaffade i helgen?
Jag kan tillägga att jag har beställt nya luftmunstycken på 200.
Eventuellt så lutar det åt 30mm halsringar också, eller hur går det med mina 28mm jag har liggandes? Fast då är väl 135 huvud aningen stort om jag förstått det rätt.
Gamla ormboet har åkt av och merge systemet ska på innan det blir köra igen.
Luftmunstyckena påverkar i princip bara över 5000 varv och sätter du i mindre går den fetare där.
Nu tänker jag lägga ut ett förslag som ni experter kan granska åt mig.
Det är som så att jag har läst aircooled.net's förträffliga guide angående bestyckning av förgasare. http://www.aircooled.net/vw-carburetors-jetting-102/
Det är i synnerhet ett stycke som fångar min uppmärksamhet.
If your engine (after jetting) has no power at the top end (“lays down”), or has no power until 2500 RPMs (no low end), there is a good chance your carbs are too small or too big for your application (respectively). If this is the case, then you should consider changing venturi sizes or go to larger/smaller carbs!
För är det något jag reagerat på så är det att motorn inte vaknar till liv förän 2500. För stora halsringar helt enkelt. Detta var även något som dynokillen på Bugrun konstaterade. 30mm borde det vara enligt vad jag förstått (35mm insugsventil -5).
Om vi då utgår från 30mm halsring borde då huvudmunstycket ligga på 125-130. Men baserat på en annan guide av CB http://www.cbperformance.com/SearchResults.asp?Cat=152 så rekomenderas 130 huvud till 28mm halsring. Om man då räknar om detta borde huvudmunstycket landa på 135-140
Angående lågfart och luft så verkar de flesta vara eniga om att 55 och 200 passar det mesta.
Så baserat på min undersökning har jag kommit fram till att följande bestyckning är vad mina gasare behöver.
Halsring: 30mm
Luft: 200
Huvud: 135
Lågfart: 55
Detta är som sagt vad jag kommit fram till, vad tycker ni om saken?
Nu tänker jag lägga ut ett förslag som ni experter kan granska åt mig.
Det är som så att jag har läst aircooled.net's förträffliga guide angående bestyckning av förgasare. http://www.aircooled.net/vw-carburetors-jetting-102/
Det är i synnerhet ett stycke som fångar min uppmärksamhet.If your engine (after jetting) has no power at the top end (“lays down”), or has no power until 2500 RPMs (no low end), there is a good chance your carbs are too small or too big for your application (respectively). If this is the case, then you should consider changing venturi sizes or go to larger/smaller carbs!
För är det något jag reagerat på så är det att motorn inte vaknar till liv förän 2500. För stora halsringar helt enkelt. Detta var även något som dynokillen på Bugrun konstaterade. 30mm borde det vara enligt vad jag förstått (35mm insugsventil -5).
Om vi då utgår från 30mm halsring borde då huvudmunstycket ligga på 125-130. Men baserat på en annan guide av CB http://www.cbperformance.com/SearchResults.asp?Cat=152 så rekomenderas 130 huvud till 28mm halsring. Om man då räknar om detta borde huvudmunstycket landa på 135-140
Angående lågfart och luft så verkar de flesta vara eniga om att 55 och 200 passar det mesta.Så baserat på min undersökning har jag kommit fram till att följande bestyckning är vad mina gasare behöver.
Halsring: 30mm
Luft: 200
Huvud: 135
Lågfart: 55Detta är som sagt vad jag kommit fram till, vad tycker ni om saken?
Jag vet inte om du har tänkt lite fel när man snackar ventil storlek
på en obearbetad topp brukar det vara cirka 27-28mm hål i kanalen sen sitter det lite mera skit i vägen som en ventilstyrning på 12mm halva kanalen under ventilen och ventilskaftet är 8mm i resten av kanalen
om du räknar ihop detta så är det ett ganska litet hål för en 30mm halsring
Så länge du inte har flödat dina toppar så är det mycket svårt att veta vilken H-ring
I min värd skulle jag sattsa på cirka 26-27mm för att få bra körbarhet på hela registret
Du kan läsa igenom som handlar om toppar i denna tråd http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=10359
om du vill bygga en ny motor så kan du läsa här http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=5602
om du vill och har tid o pengar så kan man göra så här http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … l+folkvagn
/// Micke
Olz skrev:Nu tänker jag lägga ut ett förslag som ni experter kan granska åt mig.
Det är som så att jag har läst aircooled.net's förträffliga guide angående bestyckning av förgasare. http://www.aircooled.net/vw-carburetors-jetting-102/
Det är i synnerhet ett stycke som fångar min uppmärksamhet.If your engine (after jetting) has no power at the top end (“lays down”), or has no power until 2500 RPMs (no low end), there is a good chance your carbs are too small or too big for your application (respectively). If this is the case, then you should consider changing venturi sizes or go to larger/smaller carbs!
För är det något jag reagerat på så är det att motorn inte vaknar till liv förän 2500. För stora halsringar helt enkelt. Detta var även något som dynokillen på Bugrun konstaterade. 30mm borde det vara enligt vad jag förstått (35mm insugsventil -5).
Om vi då utgår från 30mm halsring borde då huvudmunstycket ligga på 125-130. Men baserat på en annan guide av CB http://www.cbperformance.com/SearchResults.asp?Cat=152 så rekomenderas 130 huvud till 28mm halsring. Om man då räknar om detta borde huvudmunstycket landa på 135-140
Angående lågfart och luft så verkar de flesta vara eniga om att 55 och 200 passar det mesta.Så baserat på min undersökning har jag kommit fram till att följande bestyckning är vad mina gasare behöver.
Halsring: 30mm
Luft: 200
Huvud: 135
Lågfart: 55Detta är som sagt vad jag kommit fram till, vad tycker ni om saken?
Jag vet inte om du har tänkt lite fel när man snackar ventil storlek
på en obearbetad topp brukar det vara cirka 27-28mm hål i kanalen sen sitter det lite mera skit i vägen som en ventilstyrning på 12mm halva kanalen under ventilen och ventilskaftet är 8mm i resten av kanalen
om du räknar ihop detta så är det ett ganska litet hål för en 30mm halsring
Så länge du inte har flödat dina toppar så är det mycket svårt att veta vilken H-ring
I min värd skulle jag sattsa på cirka 26-27mm för att få bra körbarhet på hela registret
Du kan läsa igenom som handlar om toppar i denna tråd http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=10359
om du vill bygga en ny motor så kan du läsa här http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=5602
om du vill och har tid o pengar så kan man göra så här http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … l+folkvagn
/// Micke
Helt oarbetade är toppana inte, dock bara lätt filade.
Så du menar då på att jag har större nytta av mina 28mm halsringar jag har liggandes.
I såfall, vilken väg ska jag gå när det gäller huvudmunstycken? CB's med 130 eller original halsring*4,2 med 115?
Dom huvudmunstycken jag har i nuläget är 150 samt 135 & 140 på väg på posten.
Jag har inte planerat ett helt nybygge ännu, däremot så lutar det åt nya toppar i vinter.
Om det är över 5000 den tappar så kan det vara fel luftmunstycke eller så vill inte kammen ge mera där, eller så slutar topparna att flöda.
PPRMicke skrev:Olz skrev:Nu tänker jag lägga ut ett förslag som ni experter kan granska åt mig.
Det är som så att jag har läst aircooled.net's förträffliga guide angående bestyckning av förgasare. http://www.aircooled.net/vw-carburetors-jetting-102/
Det är i synnerhet ett stycke som fångar min uppmärksamhet.För är det något jag reagerat på så är det att motorn inte vaknar till liv förän 2500. För stora halsringar helt enkelt. Detta var även något som dynokillen på Bugrun konstaterade. 30mm borde det vara enligt vad jag förstått (35mm insugsventil -5).
Om vi då utgår från 30mm halsring borde då huvudmunstycket ligga på 125-130. Men baserat på en annan guide av CB http://www.cbperformance.com/SearchResults.asp?Cat=152 så rekomenderas 130 huvud till 28mm halsring. Om man då räknar om detta borde huvudmunstycket landa på 135-140
Angående lågfart och luft så verkar de flesta vara eniga om att 55 och 200 passar det mesta.Så baserat på min undersökning har jag kommit fram till att följande bestyckning är vad mina gasare behöver.
Halsring: 30mm
Luft: 200
Huvud: 135
Lågfart: 55Detta är som sagt vad jag kommit fram till, vad tycker ni om saken?
Jag vet inte om du har tänkt lite fel när man snackar ventil storlek
på en obearbetad topp brukar det vara cirka 27-28mm hål i kanalen sen sitter det lite mera skit i vägen som en ventilstyrning på 12mm halva kanalen under ventilen och ventilskaftet är 8mm i resten av kanalen
om du räknar ihop detta så är det ett ganska litet hål för en 30mm halsring
Så länge du inte har flödat dina toppar så är det mycket svårt att veta vilken H-ring
I min värd skulle jag sattsa på cirka 26-27mm för att få bra körbarhet på hela registret
Du kan läsa igenom som handlar om toppar i denna tråd http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=10359
om du vill bygga en ny motor så kan du läsa här http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=5602
om du vill och har tid o pengar så kan man göra så här http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … l+folkvagn
/// MickeHelt oarbetade är toppana inte, dock bara lätt filade.
Så du menar då på att jag har större nytta av mina 28mm halsringar jag har liggandes.
I såfall, vilken väg ska jag gå när det gäller huvudmunstycken? CB's med 130 eller original halsring*4,2 med 115?
Dom huvudmunstycken jag har i nuläget är 150 samt 135 & 140 på väg på posten.Jag har inte planerat ett helt nybygge ännu, däremot så lutar det åt nya toppar i vinter.
Jag ville bara att du tänker efter före
Varför inte testa att hänga i dina 28mm H-ringar jag skulle nog ha mindre än 28mm på en 1600
på en sådan motor som är så lite trimmad 25-26mm skulle jag nog använda för bästa körbarhet (28 -8= 20mm hål )
Om du har en lätt filad topp så brukar man ha 70% av arian av ventilen(28mm) + ventiskaftet(8mm)
Att motorn inte vaknar är att du inte har tillräklig hög gashastighet för den kamaxelen
Om du minskar halsringana eller länden(längre) på dina insugsrör till längre så får du upp gashastigheten
Jag hoppas du läste igenom min flödes tråd så kanske du för står vad jag menar med död över typ 8mm lyfthöjd
för där är det som gäller över 5000varv
Med dagens soppa är det skit svårt att få till förbräningen så man kan läsa på tändstiftena (då har jag bara 20år erfarenhet av tävlingsmotorer)
för en lekman är det nästa omöjligt att läsa tändstiften
Sen kan jag bra rekomondera dig att köpa en bredbandslamda för att få till dina fuggar ( http://www.hqtec.se/c-3-lambda-display.aspx )
Om du använder en sådan ihop med en pc har du en rullande lansväg med detta programet ( http://www.hqtec.se/t-download.aspx )
//// Micke
Om det är över 5000 den tappar så kan det vara fel luftmunstycke eller så vill inte kammen ge mera där, eller så slutar topparna att flöda.
Över 5000 har jag i princip inget att göra.
Dels så är inte veven balanserad, men huvudsakligen så är detta en gatmotor som vanligtvis puttar på 2-3000. Så det är här jag behöver kraften. Och det är just här jag saknar den för stunden...
Olz skrev:PPRMicke skrev:Jag vet inte om du har tänkt lite fel när man snackar ventil storlek
på en obearbetad topp brukar det vara cirka 27-28mm hål i kanalen sen sitter det lite mera skit i vägen som en ventilstyrning på 12mm halva kanalen under ventilen och ventilskaftet är 8mm i resten av kanalen
om du räknar ihop detta så är det ett ganska litet hål för en 30mm halsring
Så länge du inte har flödat dina toppar så är det mycket svårt att veta vilken H-ring
I min värd skulle jag sattsa på cirka 26-27mm för att få bra körbarhet på hela registret
Du kan läsa igenom som handlar om toppar i denna tråd http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=10359
om du vill bygga en ny motor så kan du läsa här http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=5602
om du vill och har tid o pengar så kan man göra så här http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … l+folkvagn
/// MickeHelt oarbetade är toppana inte, dock bara lätt filade.
Så du menar då på att jag har större nytta av mina 28mm halsringar jag har liggandes.
I såfall, vilken väg ska jag gå när det gäller huvudmunstycken? CB's med 130 eller original halsring*4,2 med 115?
Dom huvudmunstycken jag har i nuläget är 150 samt 135 & 140 på väg på posten.Jag har inte planerat ett helt nybygge ännu, däremot så lutar det åt nya toppar i vinter.
Jag ville bara att du tänker efter före
Varför inte testa att hänga i dina 28mm H-ringar jag skulle nog ha mindre än 28mm på en 1600
på en sådan motor som är så lite trimmad 25-26mm skulle jag nog använda för bästa körbarhet (28 -8= 20mm hål )
Om du har en lätt filad topp så brukar man ha 70% av arian av ventilen(28mm) + ventiskaftet(8mm)
Att motorn inte vaknar är att du inte har tillräklig hög gashastighet för den kamaxelen
Om du minskar halsringana eller länden(längre) på dina insugsrör till längre så får du upp gashastigheten
Jag hoppas du läste igenom min flödes tråd så kanske du för står vad jag menar med död över typ 8mm lyfthöjd
för där är det som gäller över 5000varv
Med dagens soppa är det skit svårt att få till förbräningen så man kan läsa på tändstiftena (då har jag bara 20år erfarenhet av tävlingsmotorer)
för en lekman är det nästa omöjligt att läsa tändstiftenSen kan jag bra rekomondera dig att köpa en bredbandslamda för att få till dina fuggar ( http://www.hqtec.se/c-3-lambda-display.aspx )
Om du använder en sådan ihop med en pc har du en rullande lansväg med detta programet ( http://www.hqtec.se/t-download.aspx )
//// Micke
Till att börja med så är det ju ingen 1600, men 28mm halsringarna kommer åka in.
Tråkigt nog så vet jag inte vad jag har för kam. Jag vet att det är en Bugpak, men det finns inga markeringar på kammen som tyder på vilken modell det är. Den är dock relativt mild av karaktären att döma.
Då mitt huvudmål är bottenvrid så spelar det inte någon större roll för mig hur det flödar över 5000, det är snarare flödet vid låga varv som är intressant.
Jag har läst din topplockstråd när den skrevs, men passade precis på att läsa igenom hela en gång till. Mycket lärorik läsning
Självklart är en lambda det ultimata, men i nuläget har jag inte riktigt ekonomin för en..
Frågan är ju bara vilka huvudmunstycken jag ska satsa på för jag har inte lust att skaffa varenda munstycke från 115 till 130 bara för att testa mig fram.
Sen undrar jag bara lite smått hur man (på rätt sätt) byter halsringar?
Jag har en sprängskiss över förgasarna, men den säger bara vart och inte hur de sitter..
Svwerker skrev:Om det är över 5000 den tappar så kan det vara fel luftmunstycke eller så vill inte kammen ge mera där, eller så slutar topparna att flöda.
Över 5000 har jag i princip inget att göra.
Dels så är inte veven balanserad, men huvudsakligen så är detta en gatmotor som vanligtvis puttar på 2-3000. Så det är här jag behöver kraften. Och det är just här jag saknar den för stunden...
Då är det lågfartsmunstycket som jobbar, huvud träder in runt 3000. har du jobbat något med blandningsskruvarna? Du borde märka stor skillnad på ett halvvarv ut eller in på dem.
Eftersom du inte vet vad du har för kam så kan den nog spöka till det, i den typen av motor du har skulle en originalkam göra sig bra tillsammans med 1,4-vippor, inte över 270 grader i vilket fall.
Jag tänkte dra på en liten semester och tänkte beställa munstycken så de ligger på lådan när jag kommer hem.
Så frågan är då vad jag ska satsa på. 115, 130 eller något däremellan.
Jag har en uppsättning 135, men de känns aningen stora tillsammans med 28mm halsring.
Jag läste någonstans att huvud börjar redan vid 2500, och för mig innebär det 80 och uppåt vilket är där jag oftast ligger när jag pendlar.
Börjar vid 2500 men då samarbetar det med lågfarten.
Jag tänkte dra på en liten semester och tänkte beställa munstycken så de ligger på lådan när jag kommer hem.
Så frågan är då vad jag ska satsa på. 115, 130 eller något däremellan.
Jag har en uppsättning 135, men de känns aningen stora tillsammans med 28mm halsring.Jag läste någonstans att huvud börjar redan vid 2500, och för mig innebär det 80 och uppåt vilket är där jag oftast ligger när jag pendlar.
Har du ingen i gävle som kan låna ut en bredbands lamda till dig för det går inte att säga vilka munstycke som behövs
När du sa att kammen var okänd bugpack kollade du vid kamdrevet för dom brukar inte fuska med sådant
info om kamaxler
Bugpack
http://www.bugpack.com
Cams use with 1.1:1 rocker arms (lift at valve)
4061-10 270º 234º 0,396" 10,06 108º Small disaplement; high torque; bus or off-road
4062-10 284º 244º 0,415" 10,54 108º Good all-round street cam, up to 6500rpm
4063-10 296º 268º 0,430" 10,92 108º Street and strip; heavy idle; up to 7000rpm
25ºBTDC 63ºABDC 23ºBBDC 65ºATDC .050 check, (Gross cam lift 0,390" 268º)
4064-11 282º 0,448" 11,38 108º Dual-lobe; off-road competition ; head work
293º 0,578" 14,68 108º
4065-10 268º 0,364" 9,25 108º Turbo cam; good bottom end; reduced turbo lag
Cams use with 1.5:1 rocker arms (lift at valve)
4064-10 302º 0,633" 16,08 108º Dual lobe; midget competition; high rpm
304º 0,578" 14,68 108º
4064-12 328º 0,645" 16,38 108º Dual lobe; drag race competition; 5500rpm up
328º 0,624" 15,85 108º
4065-11 297º 0,515" 13,08 108º Super street; heavy idle, mid to high rpm
4065-12 304º 0,573" 14,55 108º Street and strip; heady idle; 4500rpm up
/// Micke
Då gör jag som så att jag väntar med nya munstycken tills jag är hemma igen och skruvat ihop motorn och ser hur den går.
Angående kammen så har jag vridit och vänt på den och nästan inspekterat med lupp och enbart hittat följande fyra markeringar på den.
D1, OWO(OWC), K2, C1
Säger detta någonting för någon?




Säger ingenting och det där är märkningen på ämnet före slipning.
Som Micke skriver ovan så brukar märkningen sitta vid kamdrevet.
Som jag sa så är dom nämda de enda markeringarna på hela kammen..

På min Bugpack 4062 står det stämplat i änden i kamdrevet. Du får väl mäta lyftet iallafall på ventilfjädrn så vet du det, durationen är lite pyssligare med kammen i. 
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Bestyckning av idf40??
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.