Hej ska byta ut mina gamla radialer som sitter på framfälgarna för bilen ska sänkas.
Problemet jag har nu med radialerna är att det är så mkt gummi på dom så att det tar i lyktorna. Jag vet att sänkspindlar flyttar tillbaka hjulet i hjulhuset, men sänkspindlar får vänta ett tag till. Så min tanke är däckbyte till att börja med, har fått tips på 145/65-15 eller 165/50-15 men hur räknar jag ut vilket av däcken det blir minst gummi på från fälg ner till backen? På mina radialer så är det ca 10cm från fälgkant till backen och det funkar Inge bra när jag skruvar ner sänksatsera. Eller några andra tips på däckstorlekar mottages gärna!
Mvh
165-50-15 är det minst gummi på, finns även 165-45-15.
okej! har du någon formel hur man räknar ut det?
Mvh
SakLetare skrev:165-50-15 är det minst gummi på, finns även 165-45-15.
okej! har du någon formel hur man räknar ut det?
Mvh
165-50,däcket 165mm brett och 50% av bredden högt,165-45=45% av bredden högt,osv
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo
O1zzon skrev:SakLetare skrev:165-50-15 är det minst gummi på, finns även 165-45-15.
okej! har du någon formel hur man räknar ut det?
Mvh165-50,däcket 165mm brett och 50% av bredden högt,165-45=45% av bredden högt,osv
okej kalas!! Någon som vet om det går att sänka mycket med 165-50-15 däcket innan det tar i lyktan?
MVh
Länkpinneframvagn, nötte lite ibland. http://img413.imageshack.us/img413/894/soon.jpg
Buss -60
Länkpinneframvagn, nötte lite ibland. http://img413.imageshack.us/img413/894/soon.jpg
Då körde du utan sänkspindlar? Och 165-50?
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
SakLetare skrev:Länkpinneframvagn, nötte lite ibland. http://img413.imageshack.us/img413/894/soon.jpg
Då körde du utan sänkspindlar? Och 165-50?
japp.
Buss -60

In America you drive on the parkway and park on the driveway...
