1

Säljer o flyttar i från huset och blir därmed av med garaget:( Så jag sätter mig i lägenhet tills vidare, har ingen lust att betala hela lönen till Vattenfall o Fortum under vinterhalvåret utan vill hellre kunna köpa grejor till bilen o spara till utlandsresor...... Tack för all hjälp Maud Olofsson!
Men.... Vet någon Hälsing om någon ledig garageplats?
Ej slipning eller svets men skruvar gärna om det e ok för garageägaren?
Hjälp, börjar bli Panik.... ICQ/af

2

Alltså inte för att vara den som är den, men att elen är dyr på vintern i ett hus, det måste man väl inse att så är fallet, innan man flyttar till hus...

Sedan kan man ju göra saker för att få ner elkostnaderna, såsom elda med ved, borra bärgvärme, luft/vatten värmepump etc.
På så sätt kan du ju bo kvar i huset, och ha garaget kvar, för mina erfarenheter är att det är inte superlätt att hitta ett billigt garage där man får meka.

Sedan står det ju inte var i hälsingland du håller till, det skulle nog underlätta för de som kan hjälpa dig.

Lycka till.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

3

Ja alltså Hälsingland är ju rätt stort men kring Ljusdal kanske jag kan hjälpa till att hitta nåt.

You´ll never know...

4

50 split skrev:

Alltså inte för att vara den som är den, men att elen är dyr på vintern i ett hus, det måste man väl inse att så är fallet, innan man flyttar till hus...

Sedan kan man ju göra saker för att få ner elkostnaderna, såsom elda med ved, borra bärgvärme, luft/vatten värmepump etc.
På så sätt kan du ju bo kvar i huset, och ha garaget kvar, för mina erfarenheter är att det är inte superlätt att hitta ett billigt garage där man får meka.

Sedan står det ju inte var i hälsingland du håller till, det skulle nog underlätta för de som kan hjälpa dig.

Lycka till.

Alltså, eldar med ved o har el som stödvärme, slösar inte med ström, bergvärme kan glömmas då meteroitjäveln gjorde makadam
utav urberget för några milioner år sedan, men nu va det inte det vesäntliga att redogöra för min elräkning:)

5

Ahh du verkar vara en klok människa som klarar dig själv

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

6

Som sagt, i vilken del av Hälsingland?  ICQ/ab

Buy the ticket, take the ride... - HST

7 Senaste redigerad av Thomas Å (2011-04-17 11:53:24)

Gissar att du bor någonstans runt Dellensjöarna i det landskap som bildades pga meteoritnedslag för ca 250 miljoner år sedan? ICQ/ab

"Pimped by Nature"

8

Och kring Delsbo borde det väl finns lador/garage som du kan hyra in dej i..

You´ll never know...

9

Thomas Å skrev:

Gissar att du bor någonstans runt Dellensjöarna i det landskap som bildades pga meteoritnedslag för ca 250 miljoner år sedan? ICQ/ab

Japp, du gissade rätt, synd det inte va 10.000 kronorsfrågan ICQ/ag

10

m.helsing skrev:

Ja, kanske smidigast att börja med en lapp på affärn ICQ/ad  att jag inte tänkte på det.....
Besiktning i Ljusdal 2:a Maj ICQ/af

11

BigHal skrev:
m.helsing skrev:

Ja, kanske smidigast att börja med en lapp på affärn ICQ/ad  att jag inte tänkte på det.....
Besiktning i Ljusdal 2:a Maj ICQ/af

Jepp, de och en blänkare i lokaltidningen borde ge resultat, eller köra runt och knacka dörr på intressanta garage/verkstäder/bilmeckare efter den 2:a Maj och visa upp pärlan. Eller parkera bilen på en strategisk plats i Dellensjötrakten med en skylt i fönstret, 'bubbla söker garage, ja å min ägare är i stort behov av tak över huvet...' eller nåt...  ICQ/ab

Buy the ticket, take the ride... - HST

12

Kör runt lackfirman och ner mot OK/Q8 sen då och varva lite så hör jag dej !  ICQ/af

You´ll never know...

13

m.helsing skrev:

Kör runt lackfirman och ner mot OK/Q8 sen då och varva lite så hör jag dej !  ICQ/af

U Bet mannen, det lär höras, inte bilen kanske då jag inte har Stingerpipan monterad just inför besiktningen men Baslådan:)
Vi kanske ses ICQ/af

14

Petterssons Smide jobbar jag på.  Lycka till !

You´ll never know...

15

m.helsing skrev:

Petterssons Smide jobbar jag på.  Lycka till !

Aha.... dit har jag levererat då jag körde lastbil.....:) Jo, jag kan komma förbi OM den går igenom annars åker jag hem o deppar ICQ/ad
Nåja, den e långt i från klar men i allafall fullt körduglig i nuläget!!
Vi syns!
Roggan ICQ/af