Motor'n är en 2165 typ1 konverterad typ4.
En 78mm Demello vev som pensionerats från racemotorn och viktade/lättade och polerade 2liters stakar
94 kolvar från 2,1 wasserboxer,viktade och avsvarvade 3,5mm för att få 1mm vändhöjd.det blev 15cc i skålen på kolven.
1800 toppar,portade, 41/34 ventiler och frästa för dubbelfjädrar(wasser inner och typ4 ytterfjäder 67kg inspänningstryck vid 40mm) wasser retainers,
/55cc förbränningsrum gav 8,01:1 i komp
Scat C25 kam(skänkt av Fredrik Reichel,tack
)slipad på 70 talet och fräscha orginal meklyftare,wasser stålstötstånger(ska bytas mot 1700 orginal alu stänger bara jag hittar dom 4st jag har förlagt
)
Post's attachments
2012-10-05 11.30.43 (Small).jpg 99.18 kb, 195 downloads since 2013-06-13

2012-10-08 11.39.29 (Small).jpg 79.28 kb, 161 downloads since 2013-06-13

2012-10-10 12.23.25 (Small).jpg 100.98 kb, 160 downloads since 2013-06-13
72a Typ3 Fastback 2625cc turbo
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo