1

På väg hem från Bug run börjar bilen missa slag, tändmissar med avgas smällar som följd. Den missar mest vid jämn hasighet. Jag har kollat tändningen, brytarspettsar och tändstiften. Allt verkar ok, vad kan detta bero på?
Motorn är en 1200, 34hk industriare, som inte gått så långt. Någon som har tankar om vad det kan va för tok. ICQ/ac

Ordnung muss sein!
Typ1 64.
Early bay 71.

2

Ventiler Default/hmm Har du kollat hur avgasventilernas skaft ser ut, dom vi köpte genom hp hadde påbyggningar pga konserveringsoljan vet inte om alla hadde det, min funkar kanon och jag har nog kört 2k men inte över 100
Räven har problem med Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Nej jag har inte kollat ventilerna. Jag har kört ca400 mil med den, inga problem fören nu. När den inte missar går den skitfint, startar kanon. När jag tittade till brytaren hitta jag en loppa å avståndet var litet, jag fixa det å trodde de var löst, men nej. Stiften var gråvita, kanske går den för snålt? Sitter en 30 pic på den. Vad tror ni där ute.

Ordnung muss sein!
Typ1 64.
Early bay 71.

4

Min puffade också på
Samma sätt loppa på brytaren ICQ/ab
Har inte hunnit kolla nåt mer än justerat förgasaren lite.
Min verkar dra tjuvluft i förgasare.
Sprutade bromsrengöring runt spjällaxeln förgasarfot.
Glappar i spjällaxeln men ska även kolla ventilerna.
Kan det vara kondensatorn som spökar när den blir varm ?
Jag åkte från bugrun till torpshammar ca 65 mil.

5

65 mil, en riktig vw road trip ICQ/ab själv åkte jag 30 tur och retur, men sista 10 var ingen njutning. Jag funderar på att göra rent förgasaren, ställa ventilerna. Vad tror ni om tändspolen? Är de något som brukar spöka?

Ordnung muss sein!
Typ1 64.
Early bay 71.

6

Min var det tändkablarna, gick sämre o sämre ju längre man körde men bytte kablar så vart det fint igen..

7

Tändkablarna, går det att testa deras funktion på något sätt eller är det bara till att köpa nya som gäller?
Känns som det kan vara så mycket som trasslar, när gäller tändning. Som sagt den går hur fint som helst
på tomgång, svarar klockrent på gaspådrag. Fattar inte... ICQ/ac

Ordnung muss sein!
Typ1 64.
Early bay 71.

8

Öppnar sig brytarspetsarna. 0.4 mm

Gammal kärlek rostar aldrig........eller?
Typ1-65           soltakar'n
Typ1-59 ---->57 soltaksobjektet

9

Jodå först öppnade de sig bara 0,25 och jag hittade en loppa JIPPI tänkte jag det är nog felet. Filade ner loppan ställde måttet 0,4. Körde ca 1 mil å de funka fint, men sen börja den missa igen.  ICQ/am

Ordnung muss sein!
Typ1 64.
Early bay 71.

10

Då kan det inte vara något annat än spetsarna eftersom det
funkar ett tag när du filat dom. Kan vara lite tjuriga ibland att få till.
Har du ställt tändningen rätt?

Gammal kärlek rostar aldrig........eller?
Typ1-65           soltakar'n
Typ1-59 ---->57 soltaksobjektet

11

Byt kondensator om det inte hjälper byt tändspole.

Båda dess akan få olika beteende beroende av värme.

Om det inte är det, så har du reservgrejor till nästa gång..

"ljushuvud"

12

Jag har ställt tändningen efter höger skåra, mitt för motorblock skarven. Jag får ringa classic vw å beställa ny tändspole å kondensator.
Kanske också tändkablar, hoppas detta rättar till prblemet. Tackar för all hjälp från forumet.

Ordnung muss sein!
Typ1 64.
Early bay 71.