Min 1988 Karmann Gipsy. 

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » T3 (T25), "fyrkantsbussar" » Karmann Gipsy
Min 1988 Karmann Gipsy. 

Med tidstypisk fusk-mosaik på muggen! Höjdarbil!
Så här såg originalet ut. Dusch/toan var dessvärre fuktskadad och jag har renoverat den. Tyckte att fuskmosaiken var den väggbeklädnad som passade bäst. 

Trevlig vagn, ett visst ha begär innfinner sig...
Ute på tur!

Hade planer på fuchs ett tag! 

Jasså ute o svänger vi Dragon Gate!?!?
Va det nåt o ha då? Hört att dom lagt ner skiten...stämmer det???
Fuchs hade vart najs!! 
det var en häftiginrednig kommer o inspekterar vid tillfälle , skaft ..
Vet inte om de lagt ned. Det är helt klart värt ett besök! Vilket jobb de måste lagt ner för att bygga upp allt!
Fuchsen hängdes på HoodRide 65:an men jag har en uppsättning RS4-fälgar som kanske kan hamna på Gipsyn till sommaren. 
det var en häftiginrednig kommer o inspekterar vid tillfälle , skaft ..
Du är välkommen Tompa! 
Hej Tomas, det var ett tag sen.Jag hittade några bilder jag åxå, här t.ex. på höstträff med typ2 klubben 2009.
Mycket förnämlig vagn att sova i för övrigt och jag hoppas RS fälgarna hittar dit , det skulle göra mycket för hela stuket.
Det var ett tag sedan Helsing, gnussas det på i garaget?
På bilden har jag fyndat lite grejor på Norrtäljemarknaden, till splittbussen. 
Ja jobb va det nog...det va snack om att dom hade illegala och underbetalda kineser vid bygget..och dom fick betala en jävla massa böter...
Min sambo kommer ifrån Gävle..så man har åkt förbi ett par gånger...ska nog stanna till nästa gång
Rs fälgarna hade vart nåt... lite go stuk så ...
Det var ett tag sedan Helsing, gnussas det på i garaget?
Jo då , lite händer det allt 
Sitter och kollar igenom gamla bilder och vill dela med mig av de här. De togs i samband med en grillkväll hemma hos Jörgen som är ordförande i TYP2-Klubben, efter VW-träff på Gärdet i Sthlm. Kee finns med på bilderna. 

Det är fult med bussar utan bakre stötfångare, det har jag alltid tyckt. Så jag får ursäkta mig att min bus inte är påklädd enligt sed utanför garaget.
Jaja, jag får väl skylla på att det var ett motorbyte strax innan bilderna togs. 
Sista april bjöd på kanonväder!

Mötte faktiskt en Gipsy i Sundsvall för nån vecka sen. Undrar om den har lika fjolliga täcken ....

Jaha, det låter så nu, men det gick bra att snusa ner kudden när du sov som en gris i Gipsyn på Adelsö.... 
ja ja förlåt... 
Dags att göra en tur till Järvsö i år igen och fira sista april med kase och tillbehör.
Skönt med termostatstyrd Trumatic-panna när det går ned mot nollan på nätterna nu. 
Verkligen en "riktig" husbil (toa!)....
Hur ser motorrummet ut i en sådan ?
Och jag kapar väl inte tråden om jag bifogar en favorit från Bug-Run 2009 ?-)

vad går en sådan här skönhet loss på? 
Det finns en på Blocket just nu, för 74000 kr.
Det är svårt att säga vad de kostar eftersom det inte dyker upp någon till salu så ofta. Det tillverkades ca 741 st.
Konstruktionen liknar gamla husvagnar och precis som de så är fuktskador och läckage vanliga.
Men det är mycket bekväma och välutrustade vagnar. 
tack för info! tyckte dock den såg lite schabbig ut på blocket! 
Kan inget annat göra än hålla med dig... 
Boxerville » T3 (T25), "fyrkantsbussar" » Karmann Gipsy
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.