Tja.
Igår blev jag påkörd i en rondell. Det var en kvinna som "inte såg mig" och helt enkelt struntade i att lämna företräde, så det var alltså inte mitt fel.
Passagerardörren blev helt intryckt, rutan sprack så klart och gångjärnen slets ur balken i A-stolpen. Repig och bulig framskärm.
Pratade med skaderegleraren idag och det lät på honom att det skulle bli skrot av min kära bubbla då han trodde att ingen verkstad skulle ta åt sig det plåtjobbet.
Har nån här varit med om nått liknande? Hur gick det för er med ersättningar eller eventuella reparationer?
Frugans bubbla brann en gång o försäkringsgubben kom inte ens ut o besiktigade skadorna, han menade att sånt rullande skrot gjorde sej bäst i återvinningen....då sa jag, men den har ju soltak!
Världens största suck kom ur luren o gubben fick ut å köra 8 mil enkel resa.
Nu till det viktiga....jag fick behålla bilen + att vi fick 10.000:- för att åtgärda skadorna själva. Föreslå denna lösning, du känner kanske någon eller kan göra jobbet själv alt. sälja bilen i delar o ändå tjäna på affären.
Ja det är väl nått sånt jag hade tänkt att föreslå. Ska bli spännande att höra vad han tycker den är värd....
Jag hjälpte en klubbkamrat att värdera sin buss efter en olycka, jag kan säga att han plötsligt fick en värdering till marknadsvärde.
Så, ta hjälp med värderingen om du inte är nöjd med skadereglerarens bud.
De har inte så bra koll på marknadsvärdet på äldre bilar och brukar ta Blocket till hjälp men det finns inte så mycket till salu där heller.
Det här är en bra anledning att få sin hobbybil värderad. 
Ali G
Man får oftast rätt dåligt betalt om man behåller bilen och lagar själv. 
Tack för era svar. Hur stor inverkan har inköpskvitto på bilen och kvitto på alla delar vid värderingstillfället?
Tack för era svar. Hur stor inverkan har inköpskvitto på bilen och kvitto på alla delar vid värderingstillfället?
Det är ett stort plus, men låt en värderingsman i någon klubb värdera bilen.
Lämna hans namn till försäkringsbolaget.
Elefantbajs3000 skrev:Tack för era svar. Hur stor inverkan har inköpskvitto på bilen och kvitto på alla delar vid värderingstillfället?
Det är ett stort plus, men låt en värderingsman i någon klubb värdera bilen.
Lämna hans namn till försäkringsbolaget.
Finns det någon vänlig själ i närheten av Hedemora som kan hjälpa mig?
Tänker fan inte gå back på det här. 
Nu hjälper det inte i det här fallet, men det enklaste sättet att skydda sig är att skaffa MHRF-försäkring som är till för bilar som vi kör.
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss
Nu hjälper det inte i det här fallet, men det enklaste sättet att skydda sig är att skaffa MHRF-försäkring som är till för bilar som vi kör.
Först och främst så hoppas jag det löser sig till det bästa för dig Elefanbajs3000. Det lät inge roligt alls det där.
För det andra så skulle jag vilja kommentera det som Nisslars skriver. MHRF-försäkringar är väldigt bra, om man nu kan lyckas få en sån försäkring "godkänd" via märkesklubb........På 80 och 90-talet ägde jag en otroligt fin antrazitgrå -63a med soltak som jag vann en del priser med i Sverige och Norge. Bla vann jag en "näsa" på Bug Run i originalklassen 1992. Denna bil försökte jag få MHRF-försäkrad via VWHK med dåvarande "ledning", men fick svaret att jag ej kunde få detta då jag hade lackat insidan på mina stötfångare svarta istf silver....gissa om jag blev förbannad. Gick då istället med i en lokal veteranbilsklubb, som också var MHRF ansluten, och där var det inga problem att få teckna en försäkring. Hoppas att VWHK har tänkt om här.
VW 1300 -66
Är det inte så att en MHRF försäkring har restrektioner med hur man använder sitt fordon?
Har för mig att man bara får köra till och från träffar och att man inte ens får ta sitt fordon till sin arbetsplats annat än någon enstaka gång. Och händer det något under färd medans man "bara åker till kiosken" så utgår ingen ersättning.
Rätta mig om jag har fel, men det kanske har blivit ändringar på detta?
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
Claes, jag har en riktigt fin 1300 S-kaross i krämvit/ljusbeige komplett med elsystem och allt om det skulle gå helt åt hellskotta. Annars har jag både dörrar och rutor, om det behövs. Tråkigt att höra 
Claes, jag har en riktigt fin 1300 S-kaross i krämvit/ljusbeige komplett med elsystem och allt om det skulle gå helt åt hellskotta. Annars har jag både dörrar och rutor, om det behövs. Tråkigt att höra
Uppskattas massor.
tack!
Michos Miche skrev:Claes, jag har en riktigt fin 1300 S-kaross i krämvit/ljusbeige komplett med elsystem och allt om det skulle gå helt åt hellskotta. Annars har jag både dörrar och rutor, om det behövs. Tråkigt att höra
Uppskattas massor.
tack!
Prissätt nu detta rätt 
Har du råd och tid så godta inte ett dåligt bud från bolaget! Tala om vad du tycker att den är värd å se vad som händer. Kommer ni inte alls överens så kan det bli så att en opartisk typ värderingsman kommer och tittar på bilen. Hpppas det löser sig!
Skaderegleraren kommer på tisdag och kollar. Ska bli intressant.
Jag har även gängjärnsinfästningar att kapa loss
Det finns ett antal personer här på forumet som säkert kan ge dig en offert på ett seriöst utfört jobb.
Du gillar ju verkligen din bil, eller hur?
Så självklart ska du försöka få den reparerad och betald av försäkringsbolaget.
Idag hade jag besök av skaderegleraren. Dom löste in bilen och jag fick faktiskt sjukt bra betalt för den.
Så nu börjar jakten på en bay-buss.
Skönt att höra