Hej säljer en -63 rubinröd (orgianlfärg) callooker i bra skick. Omlackad för 4-5 år sedan med callok lister runt fönstren.
Onepiece som tyvär inte funkar ok. Dörrar följer med för att ta fönster ifrån om man vill bygga om till orginalrutor.
Orginal motor/låda 6volt. Nytt batteri 2013.
3,88 växellåda från 1300S -74 med axlar/bromsar medföljer.
AS41 block och orginaltoppar upptagna för 94 mm (1914cc) med ny Mahle cylindersats 94 mm och orgianalvev medföljer.
Sänkspindlar och justerbara svärd bak.
5-spoke fälgar med fina 145/65 fram och 195/60 bak. Bromsarna bak har pinnbultar och det sitter spacers för att fälg/däck skall sitta rätt i skärmen.
Begagnad framvagnsstomme, laserskurna gavlar, sänksatser, casterchims, långa bultar, styrdämpare följer med. Tänkte bygga avsmalnat.
Fin inredning med Empi spak och Nardi ratt (orginal ratt finns)
En fin looker som jag tänkte bygga avsmalad framvagn på, byta lådan till 3,88 och bygga 1914 cc men ork och tid saknas...
Besiktade den för 3 veckor sedan och fick nedslag på tuta, höger baklyse samt dålig bromsverkan höger bak. Ny tuta monterad, bromsen fixad (det var slangen som var hoptorkad) Jag hade metallomspunna slangar liggandes så den åkte på höger bak, övriga slangar följer med. Jordfel på bakljusen som ännu inte är lokaliserat.
Jag har INTE besiktat om den ännu.
Fixa jordfelet, besikta och kör i sommar sen har Du finmecka i vinter med framvagn, växellåda och motor.
Bilen står i Köping, Västmanland.
Pris 30 000 kr. //Morgan tel. 0704239301