Dags att visa upp ArZeWald the beast!
Då jag alltid har dragit mer åt bubblor så råkade jag byta bort bussen och bytte till mig en väldigt fin 59a bubbla
Men som vanligt när det gäller mig och bilar så ska ALLTID något jävlas på något vis
utsidan:
ruskigt cool detalj!
Insidan:
Efter lite förgasarskruvning och fixa vindrutespolningen m.m. så vart det en tripp iväg till den stora stygga bilprovningen
som faktiskt underligt nog var snälla denna gång och gav mig bara en 2a (batteriskyddet saknas).
känns ungefär lika klantigt som att glömma varningstriangel
Men bilen och jag var väldigt glada över att det var en sådan otroligt enkel sak att åtgärda så vi tänkte inte mer på det den dagen
Glad som man var så vart det en mysig tripp iväg till entusiastträffen i säterdalen samma dag med moster och mina två kusiner.
Bilen fortfarande väldigt glad, ägaren glad och vädret var ännu gladare!
Men torsdagen den 30nde Maj så skulle det bli lite andra känslor inblandade i livet, började dagen med att åka en sväng till mor och käka lite glass..... allt bra
Ringde upp en polare och mer eller mindre tvingade med han till falucruisingen som skulle äga rum lite senare på kvällen... allt fortfarande bra.
åkte iväg och fyllde på bensin så att man skulle kunna åka ett par vändor i falun och visa upp besten och passade då även på att sminka upp den lite med en sökarlykta och strålkastar galler.
Åker iväg mot Falun med energidryck och lycka pumpandes i min kropp och allt går utmärkt tills man precis kommer in i Falun..... PANG! RASSEL! BRAK! och en jävla massa rykande ifrån arslet på Arzewald! ur med brandsläckaren och sliter upp luckan och konstaterar ganska fort att det iaf inte brinner... puh! Men nog fan har motorn gått åt helvete (FAAAAAAN!) så nära Bug Run och allt!
Sliter ur motorn och river isär den.... jo... den är nog rätt slut skulle jag nog vilja säga (Helvete! )
En lite större bit av kolven sitter fast mellan block och vevaxel
De bitar av kolv om fortfarande låg kvar i cylindern
och den otroligt vackra toppen
Jahapp... då var det bara att leta ny motor för att få besten i koppel! (hoppas den motorn är lite snällare mot min plånbok)
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 35#p207535 Arzewald 59´Bubbla