okej samma bil som innan , notch 62 , uttjatat jag vet men bes kl 15.00
var nere och bokade tid sen när jag skulle starta så var han svår startad ,
tänder segt ?
hög tänd eller låg tänd , var fel söka ?
ganska bråttom 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ3, Karmann Ghia, 181, Porsche... » vill inte starta när han är varm ? orsak ?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
okej samma bil som innan , notch 62 , uttjatat jag vet men bes kl 15.00
var nere och bokade tid sen när jag skulle starta så var han svår startad ,
tänder segt ?
hög tänd eller låg tänd , var fel söka ?
ganska bråttom 
startmotor bussning ???
Kan det vara så att förgasaren flödar över när du stänger av motorn och att den egentligen 'bara' är sur? Hade liknande problem med min där en ny flottör avhjälpte problemet. Kanske långsökt dock?
Tänder segt? Är det bra snurr på startmotorn eller inte?
Tänder segt? Är det bra snurr på startmotorn eller inte?
seg i startmotorn tycker jag , har inte gått över kablarna till startmotorn.
tror tändningen står lite fel med.
Ånglås i förgasaren om det är N-motorn dvs enkelförgasare
Min 1500S 1964 har alltid varit seg på startmotorn, trots att allt hela vägen från batteri till svänghjul är bytt. Ett tips kan vara att ha kopplingen nedtrampad när motorn är kall, men uppsläppt när motorn är varm. Det ger lite bättre snurr på startmotorn.
Seg startmotor när den är varm kan vara startmotorbussningen eller främre lagret i starten men även dålig jord ger denna symptom.
En varm start ger sämre kraft.. Inte helt ovanligt att man värme issolerar startmotorer...
byt konding, skrapat rent vid startmotorn , nya jordpunkter vid batteri och låda och brytare
gick lättare igång när han var kall , så idag ska det tests köras lite se om han gör samma sak igen sen. 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ3, Karmann Ghia, 181, Porsche... » vill inte starta när han är varm ? orsak ?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.