1

Probs .... Lyckades att dra av vajern till motorluckan på ghian .. nån som har nått bra tips på hur man smidigt får tag på vajjern..
den gicka av pricis vid knoppen

2

dra ut den i motorrummet.

har fått göra det själv då min satt fast.

3

lite problem med det ju ... kommer inte in där  ICQ/ac

4

Trodde du hade luckan öppen, var väl för bra för att vara sant.

Ibland är det bra med en rostig bil så man kan få in armen här och där.  Default/lol

Finns en tråd på samba om det här men kommer inte ihåg hur man ordnade det, tyvärr.

Kommer att sätta dit mitt huvlås sen med hjälp av stoppskruv med påsvetsad mutterskalle. På det viset kan man skruva dit låset som en vanlig skruv men skulle man vara tvungen så kan man skruva ur skruven underifrån med hjälp av insexfattningen. Kanske lite luddigt skrivet men hoppas att du förstår.

5

Inte för att det hjälper dig just nu men om motorhuvs vajern går av ska låset öppnas, om så inte är fallet saknas säkert en fjäder i låset som ska dra tillbaks låsklacken.
Kommer inte på något smidigt sätt, men jag antar att du prövat att trycka ner och rycka i luckan ett flertal ggr med lite tur så kan den släppa från låsklacken!

6

Löste det idag ... Blev en slits i röret så gick de att pilla ut vajern den vägen
ICQ/ab