1

batteriet har laddas under natten och den startade på morgonen inga problem , tar en runda för testa / justera bromsar , kommer till baka på gården för lite mer justering

sen när man ska starta igen så klickar det på startmotorn bara inget mer ?

var börja fel söka ?  ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

2

Testa om starten går runt om du "kortsluter" mellan solenoiden och + på startmotorn(dvs skickar ström direkt på stiftet på solenoiden). Går starten runt då så har du fel, glapp i tändlåset eller på vägen dit. Det är ett vanligt fel.
funkar det inte då så är startmotor eller bussningen sliten

Nästa grej att kolla är ALLA jordpunkter, framförallt låda-kaross & batteri-kaross.

Efter det kan du byta till ett batteri som du vet funkar. Även om det är laddat och har 13v så har det kanske ingen kräm.

Lycka till, det är flera dar till BR ICQ/ad

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3

ok tack men jag tror jag har hittat felet , TROR jag  ICQ/ae 

hämtade KallesGuldtias batteri , tog ett tag innan han släppte men alla fall  Default/lol 

skruvade dit batteriet och den startade och bromsar verkar ta rakt och bra , fast efter lite missöde igår med vänster fram  ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad

körde runda med ljusen på (dom lyser starkt) och sen testar jag torkarna , går sakta , eller rättare sakt tuggar !!!!!! men kommer hem stänger av testar igen , död men då kom jag på att ljusen var på , stänger av dom och då startar bilen , jod fel eller laddar generatorn dåligt ?

men börja få upp hoppet litet alla fall.  Default/hmm

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.