Allt går 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » JB´s Nostalgihörna, inte bara bilar
Allt går 
Allt går
Jo kanske finns omvandlare någonstans där ute, men först ska den fixas till o bes, bara det känns lite avlägset just nu.
Jag ligger inte på latsidan ifall nån nu trodde det.
Nya fälgar införskaffade, igen...
15" blir för litet på en långnos kom jag fram till så det fick bli 17" igen.
Har lackat dom idag och hoppas jag lyckades.
Motorn ska ihop dock utan turbo till en början, ska bessa bilen först.
Blir nog ingen sprutuppgradering denna sommar, gräver om grunden på huset och ska inhandla ny port till källargaraget.
Så ska tjata på polaren att han får mappa den med gamla sprutet. Får bara modda fördelaren lite bara eller tjata på Juggas att låna hans gamla...
Lite vad som händer. Ska vara klar till 11 maj och Gävle cruisingen. Tills dess jobbar jag på i det dolda så det blir en liten överraskning med nya looken. 
Alltid de där med tiden bara......
Ja slänger väl in en bild i projekttråden oxå på hur bilen ser ut för stunden...
Ni som har FB har kanske sett den där.

Nu ska bes. fixas sen kan man börja med det roliga. 
Gillar färgkombon och de vita porschefälgarna. Super clean bil!
/Fred
Jao du vet ju redan vad ja tycker.. topnotch eller kanske topvarre 
Blev som sagt verkligen helrätt! Tack för turen i fredags... nice å få åka lite vw iaf *skallar väggen*
Super nice !!!
Var och bessade Varren igår och det gick ju som förväntat för en VW. Rakt igenom!
Lite problem vid bromsprovet då bogseröglan tog i så det gick inte att köra på bromsprovaren. Men det gick betydligt bättre när han backade på bilen istället. Han var snäll nog att låta mig justera lyset då det var lite väl riktat ner i marken.
Då den nu är godkänd i 2 år så får snigeln hitta in i motorrummet.
Tillverkade en fläns till kompressorsidan av turbon då snorkeln original sitter skruvad på min turbo. Ska lämna den så jag får den vattenskuren i svartstål.

Även wastegate fäste då turbon blivit lite vriden.
Blev grymt med cup-2orna! Skulle gärna vilja ha ett set själv 
Tackar. Ja jag gillar cup2 bäst. Hade såna på 951an oxå. Men är lite sugen att prova 9" bak. Borde kunna gå. 
Liten uppdatering då...
Hållit på att försöka få grenröret tätt men läckt i flänsen mot toppen. Men lite stöttning av 2 polare så kapades grenröret ner och ett nytt byggdes. (Av 2 som är bättre på att svetsa än en själv)

Så blev. Bra mycket mer nöjd med denna design. 
Coolt!
Kalas, tätt å fint nu då? Bara å mappa då :-)
Sweeet
dom är snäll boysen 
Ska byte lite muttrar värma kopparringarna sen dra ihop. Lite färg på allt så. Fixa fördelaren å en bb-lambda så kan det börjas mappa. 
Idag stummades fördelaren och bb-lambdan kopplades in i sprutet. Sen hängdes wg-stången på och lite justeringar gjordes. Kör nästan 100% på mina 352cc spridare och E85. Laddet peakar på ca 0.4bar...
Men den rör på sig bra, fast ska skruva upp soppatrycket och öka laddet lite till. 
Härligt!! Får man be om en inspirerande filmsnutt kanske?
Härligt!! Får man be om en inspirerande filmsnutt kanske?
x2 en med brehäng 
Sköt av generatorremmen så lär fixa det.
Ska se till att filma nån dag då. Ltt edition just nu kan man säga. Skulle nog kunna ha större turbo men jäkligt najs när laddet kommer direkt.
Ja kul att se att du har hunnit göra så mycket framsteg. Såg att den blev publicerad på germanlook aircooled också så det får man gratulera till 
Boxerville » Projekt » JB´s Nostalgihörna, inte bara bilar
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.