1

Tjena

Ska ju byta dom nedre spindellederna och tånkte fråga hur smidigast går tillväga ? Någon som har bra tips ?

Sen såg jag att huvudbromscylindern är ju lite annorlunda mot typ 1 , men då tänkte jag fråga om man kan skruva dit en typ 1 cylinder  ? Eller blir det galet då  , jag vet rören kommer underifrån på notchen cyl och på bubblan ovanifrån  men räcker inte det att dra över rören på en bubbla cylinder  och få det att funka ?

Annars hur många packningar sitter det i en huvudcylinder  på en notch ?

Tacksam för svar  ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

2

Huvudcylindern på Typ 3 har en längre "hals", så det funkar inte med Typ 1.

3

Det funkar med typ 1 cylinder men du får tillverka en längre tryckstång.
Men tillverka den i ett grövre material eftersom den blir längre så finns det ju en risk att den böjs.
Innan jag bytte kontrollerade jag noga att det skulle bli en säker ombyggnad och jag anser att det blir lika bra som en original typ 3 cylinder.
Och har fått bromsprova rejält för ett rådjur o lyckades låsa alla fyra hjulen utan problem.
Jag bytte till 19mm enkrets, idag hade jag nog valt en 17mm tvåkrets istället för att få lite mer lättrampad pedal.
originalet ska vara 20mm har jag för mig
På din 62 så har du mindre trummor o cylindrar än mina som är uppdaterade 64-
Så bromskraft är nåt du behöver eller också får du börja träna högerbenet Default/lol

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

4

Tackar ,  då vet jag  lite mer   ICQ/ab

5

Någon som vet om dom undre spindellederna är vänster eller höger gängad ?  ICQ/ab