När åker gänget från Dalarna? Jag skall åka på VWHKs siljansvarvwet den 16e. Sen är jag fri!
Faan masen, du började knulla i tid du...
Men, det är ju inte helt fel att vara från Mörkö, "landställe" i Dalarna, samt även nybesiktad BD på landstället som står tankad och uppladdad med mat å bara väntar... 
Personligen har jag liite svårt för snackisar, antingen agerar man, eller så låter man bli. Att spekulera i att "man skulle åka, men..." faller mig inte i smaken riktigt
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
nej det är väl fint att ha lantställe i dalarna.. det finns ju några fler stockholmare som har sommarstuga i dalarna med undanställda soltakare bla som går nångångibland.. typ var 5e år.. mörkö är som en familjemedlem och vi ser fram mot att få ha honom i bilen på semestern ,vi rullar på lördagen troligtvis..
Faan masen, du började knulla i tid du...
Men, det är ju inte helt fel att vara från Mörkö, "landställe" i Dalarna, samt även nybesiktad BD på landstället som står tankad och uppladdad med mat å bara väntar...
Personligen har jag liite svårt för snackisar, antingen agerar man, eller så låter man bli. Att spekulera i att "man skulle åka, men..." faller mig inte i smaken riktigt
Kom tillbaka när du fått barn (för för de har du väl ej?) Endel kör på som vanligt och klarar det, andra skiljer sig och många ger upp sina fritidsintressen...
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)
Gör jag gärna!
Demian for ut i europa med pojken när han var under halvåret, så gjorde även en annan vw kompis, tre flickor, som semestrat europa varje sommar, oberoende av ålder på flickorna.
MEN alla har inte lika positiva fruntimmer som dessa herrar tror jag.
Hoppas du tar dig dit iallafall!
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Min flickvän håller mest tyst... måste verkligen tvinga henne att säga vad hon tycker.
Det är jobbigt det med 
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
107 2013-05-29 21:27:38 Senaste redigerad av johan_l (2013-05-31 21:28:25)
Gör jag gärna!
Demian for ut i europa med pojken när han var under halvåret, så gjorde även en annan vw kompis, tre flickor, som semestrat europa varje sommar, oberoende av ålder på flickorna.
Imponerande... Sen handlar det ju säkert även om tiden man har på sig och vilket fordon man har. Har man 2-3 veckor och en VW buss så är det nog enklare än en långhelg och 2 semesterdagar... Min sambo har som barn åkt VW buss över halva europa och resandet skulle hon gärna göra om, men hon tycker nog att man ska ha bekvämare än de hade för 25 år sen... Och framförallt att tokköra ned till tyskland, titta 2-3 dagar på vw och sen tokköra hem är ju rätt trist om man inte gillar VW. Om jag tex (som inte är ett skvatt intresserad av fotboll) skulle åka på en resa som gick ut på bara resande och titta på fotboll 24-7 skulle jag nog inte vara superintresserad. Var resan på 2 veckor och det var 2 dagar fotboll skulle jag ta det utan problem...
MEN alla har inte lika positiva fruntimmer som dessa herrar tror jag.
Känner ju inte dem, men känner min respektive som inte missunnar mig det, men hon är nog inte villig att göra någon större uppoffring för det... De ska nog vara ruskigt tacksamma för sina fruar...
Hoppas du tar dig dit iallafall!
Tack, men det ser tyvärr inte så ljust ut... även om jag blev sugen när en jobbarkompis på fikat idag berättade om fabriksbesök han fick då han jobbat några månader på vw i wolfsburg...
Synd träffen är på midsommar (men de firar väl det inte i tyskland) annars är det ju inget att sticka iväg själv nån annan helg under sommarn... Fördelen förra gången det inte var midsommar... 
Sen ska jag villigt erkänna att jag tappat rätt mkt VW intresse sen vår dotter föddes, helt enkelt för att jag prioriterar familj framför VW...
Jaja, detta hör väl inte hemma i denna tråden... Men synd det inte finns någon snabb och billig resa, typ färja nynäshamn - tyskland, men det verkar inte finnas det, konstigt då många borde vilja åka så istället för att nöta hela E4 till helsingborg typ. Hur man än vänder på det blir det många timmar i bil och soppa och färjebiljetter för typ 6.000, plus boende...
Nå... Jag är avis på er som tar er iväg. Speciellt ni typ Danne som kör VW från Norrland och hela vägen, cred till er!
är det våra furar som avhandlas så kanjag ju bara prata för min fru.. enkelt!!! jag låter henne vara en del av hobbyn! annars skulle det inte funka. nu när det funkar så har det flera fördelar, att pengarna försvinner oavkortat in i projekt har hon större förståelse för, åka gammal bil många mil för att titta på andra bilar går bra eftersom hon har skaffat sig ett intresse i folkvagn ( hon har mer koll på folkvagn än många här) och sist men inte minst så tex hessich kräver ju lite framförhållning och eftersom hon får vara med och säga sitt om hela projektet så är hon med på tåget istället för att jag skall komma en vecka innan en 3 veckors semester i en femtiotalsbuss... man måste vara en taktiker.. å andra sidan hänger jag på henne på sportevenemang trots att jag är fullständigt likgiltig inför sport, men det kostar inte mig nånting och det är en liten uppoffring. hade min fru nu dragit upp skit om en träff för 8 år sedan hade jag åkt själv och hon hade varit fri att göra vad hon ville på sin semester...vi är ju 2 olika människor.. och vad det gäller barnen så måste ju dom leva med sina föräldrars sjuka hobby så det är ju bara att slussa in dom! vill dom inte när dom blir större så får man lösa det då..
jag är nog kass taktiker...
låter vettigt att planera långt i förväg... Troligen är det en framgångsfaktor för resan för alla parter...
Hoppas jag inte trampa er på tårna,inte mening diskutera era fruar på forum... Men får önska en trevlig semester iallafall... Och trevliga sportarrangemang
Vore kul om ni med familj skrev i nån tråd vad ni mera gjorde än vw på resan, så får man inspiration att planera en resa som kanske kan locka mer än 30 timmar bilresa och 30 timmar vw träff sen komma hem utmattad... Jag har ju 4 år på mig...:-)
Det är ju baksidan, typ masen ska ju ligga på nån jävla turistcamping med bad i fleeeeeera dagar...... (läs typ två dygn, max tre)
Men, jag som slipper ha med knoddarna (har inga) å "mamma" stannar hemma, då känns ligga på camping å bada (med gipsad näve) inte helt super attraktivt, men, jaja..... De lär väl bli så iaf gissar jag...
För övrigt äre bara 2 veckor och två dagar till jag rullar....
Tel 07noll357185ett
danne, klart du ska slappna av i veckan mellan ho och bi genom att ligga på en camping och slappa men lite dagutflykter allena.. en dag i frankrike..en dag i belgien... en dag i holland..en dag i plurret..
Man kanske rent kan få åka bd å vara lite små full i baksätet! 
Tel 07noll357185ett
det kan vara en möjlighet för att få komma ut på dagsutflykter från campingen.. om vi inte är i frankrike för då kommer vi åka switter när vi ska på tur...rejält rödvinsförfriskade.. allt enligt fransk lagstiftning.. 
Intressant,
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?pid=53#p53 presentation
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6944 Projekttråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4025 Rat Bay # 5
Kuus vaknade då det skrevs om rödvin 
Det gillar vi!
............................................................................................
Planerar att lyfta från Borlänge på onsdag 19/6. Troligtvis mot göteborg.
Nån mer som tänker så?
............................................................................................
Vi lämnar Varberg på onsdagen kl09:00 med färjan mot Grenå.
Nån mer som tänker så?
Vi åker flera bilar ifrån Göteborg den 19:e med Kiel-färjan (den går nån gång vid 18.30 tror jag)!
Vi lämnar Lidköping 16/6
Jag och Bergau Lämnar Leksand den 16. Åker över skogarna i Värmland för att ta båten från Göteborg till Danmark.
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59
Redan den 16/6??
När planerar ni passera hamburg? När lämnar ni sverige, och var går båten?
Tel 07noll357185ett
Nån mer som tänker så?
Nä:)
63 splitbuss 74 bay/porsche dh
Vi trenger flere svensker til å delta på PETERMAX-RACET på Torsdag fra PROTOTYP til Hessisch Oldendorf. Dette er et uformalt navigasjonsrally åpent for alle! Helst old-speed og period correct, men helt OK med originalbil også. Du trenger ikke være påmeldt til HO for å stille i Petermax-løpet.
Bare å melde seg på her:
http://www.petermaxrennen.org/
VIKTIG INFO:
På Onsdag ettermiddag/kveld - den 20. Juni - da er det "open house" og ÅPENT FOR ALLE på PROTOTYP-museet i Hamburg. Ved å betale kun 15 EUR så får man fri adgang til museet hele dagen - OG - inngang på festen på kvelden...hvor det er inklusive mat/middag og DJ (?!).
Så altså....uansett hva slags bil du kjører...til og med leiebil....så er det fri tilgang til å bli med på museumsomvisning og til å bli med på mat og fest på kvelden. Det er reservert parkering for alle som skal delta i Petermax-racet...men masse parkeringsplasser også for alle andre, luftkjølt eller ei.
Billetter kjøpes ved ankomst - dette blir helt konge!
MR SplitPersonality, vilken väg kör ni ner från norge, och vilken tid / vilka tider har ni/ kör ni efter?
Jag har just nu insett att jag planerat resan lite sent, och kanske måste tänka om, om ni passerar sverige, ex göteborg eller malmö/trelleborg, när åker ni båten där?
(Funderar om man kanske kan hänga med er neråt)
Tel 07noll357185ett
Från Ferdinand Piech fick jag tillskickat mig lite mera fakta kring förarrangemanget runt Petermaxrennen på Prototype museet.
On Thursday 20th June, is the Petermax Müller Memorial Race, this time the race will depart from the Prototyp Museum in Hamburg heading to the 6th international VW Meeting at Hessisch Oldendorf, where more than 800 vehicles are expected to attend.
There are more than 20 historical VW and Porsche vehicles already registered for the Petermax Müller Rennen and they can be seen from Wednesday evening (19th June) in the courtyard of the Prototyp museum, parked in "Parc Fermé" conditions.
The start of the Race is planned for the next day (20th June) around 11.00am. We will leave the court yard heading off towards Hessisch Oldendorf, where there will be already two of the museum "highlight vehicles" waiting for us, namely the original Petermax Müller world record car and the Berlin Rome car 38/42.
Registration is open to historical VW and Porsche vehicles or coach built vehicles based on VW and Porsche technology.
Team Prototyp will take part in the oldest surviving Denzel sports car.
We would like to invite you to come along and look at the vehicles in Parc Fermé and witness the start of the race.
More details at www.petermaxrennen.org.
ALSO
there will be a party on the Wednesday evening for all drivers navigators, guests and anyone else that would like to come, the party will be at the Prototyp museum, come along and be part of the fun either as a competitor or a spectator, to this event at an amazing venue as a warm up to the greatest VW show on the planet. If you have never been to Prototyp then this is something not to miss.......