1

Hej.
Nu när man kört danskan några veckor så har tankarna på irs kommit tillbaka.
Just nu sitter det orginal vxllåda i och en 1600 motor i bussen men jag har en vxllåda från en 1303s liggandes och idag rotade jag fram den och kollade, det var en AT låda. Enligt creative enginering med 3.875. Läste någonstans att de flesta föredrar en AH låda med 4.12.

Om jag nu går vidare med irs planerna, kommer detta lira?
Det jag eftersöker är lite mer behaglig körning och kunna hänga med i trafiken. Tycker bussen varvar ganska mkt just nu.

Allt detta är helt nytt för mig men försöker få tid att läsa lite mellan blöjbyten och välling ICQ/ab

Lite råd å tips är trevligt.

Mvh
Vwgoran

Medlem i Halmstad Luftkühlers

2

Just en sån låda har både jag och lasso i våra bussar.
Jag själv har inte provkört min än men lasslo är nöjd som tusan.
Förvisso är det utbytt en del prylar i lådan så det är ju fel att säga det är samma låda.

Vet att många har kört såna i sina splitbussar och det tar ner varven en hel del ICQ/ab

Har du bara låda eller har du hela bakvagnen också?

Ät gul snö, det kan vara öl.

3

Tack Lowang.
Jo det är hela bakvagnen. Slaktade en 1303s för några år sedan för dessa delarna och motorn men den sitter i harveds pickis.

Får leda reda på resten av sakerna å se om man har allt eller som vanligt lyckats gömma ngt på ett mkt bra ställe, som man sedan har glömt bort.

Får luska vidare, kanske kommer ner till dig å kollar in ditt bygge

Medlem i Halmstad Luftkühlers

4

Do it! ICQ/ab
Snart klar för sommaren ICQ/ad
Bara spindlarna kvar att montera

Ät gul snö, det kan vara öl.