Hallå, mitt första inlägg på detta underbara forum...
Nu till mitt problem, får ingen ordning på bakbromsarna
Som rubriken lyder så pulserar bromsen på höger sida. Trodde de bara va o köpa nya trummor
o backar så skulle de funka, INTE.. Börjar misstänka att ev drivaxeln ä skev, pulserar både på
färdbroms o handbroms. Nån som har nåt tips? bug run går åt skogen
Har även bytt hjullagret till ett kapslat utan resultat.
vad för bil.. kanske stubb axeln e krokig ,om det e en bil med så kallad IRS bakvagn,alt navet så trumman flexar. beroende på om det finns ett löst nav..vi vet ju inte vad för vw du har..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Bilen i fråga är en typ1 -59.
Sorry, glömde skriva vilken bil. Som koppen skrev är det en -59 typ1 med 1300 motor, vilken låda det är vet jag inte i nuläget, ska kolla om jag hittar numret.
Prova med ett par andra bakhjul som du vet är runda och fina, samma sak hände mig med ett par breddade fälgar! inga vibrationer när man körde men bromspedalen hoppade vilt när man bromsade! lycka till!
Ska försöka låna några, fick inte med några original. Kör med 17" alu bak o spacers, kan va nåt galet där. Hoppas på de. Tack för tipset
Har bilen stått länge så kan det bli rost i bromstrummorna, oftast längst ner i trumman då allt kondensvatten lägger sig där å rostar(blir då som en "grop" i trumman vilket leder till pulserande bromsar). v ill det sig riktigt illa så är det nya trummor som gäller eller svarva dom gammla...
Ä nya trummor o backar, har precis klockat trummorna i svarven, slog bara på en tiondel så de va raka o fina. De gamla slog på en halv millimeter. Tror inte felet ligger i trummorna.. fler tips mottages tacksamt, har liksom kört fast. 
Törs nästan lova dig att det sitter i hjulen!
Ska prova med andra hjul så snart jag hinner, barn,hus o husbil vill ha min tid också
Tråkigt om det ä fälgarna, ä nästan nya
Återkommer så snart jag provat.
Om det bara pulserar på höger sida å du tror det är hjulen så kan du ju skifta hjulen bak bara för å kolla om det är det....
Enligt besiktningen va de höger. Har provat o skiftat sida men samma resultat. Kanske nåt vajs me spacern. Nån som vet om man måste ha dom? Har 195/40/-17 sulor. Bredden o inpressning vet jag inte just nu, har verkstan en bit hemifrån. Känns ändå som nåt annat fel. Har rivit i mycket gamla bilar men detta ä min första vw
trodde jag kunde en del men tydligen inte
vill inte kapa bultarna om jag måste ha spacern.
Hallå, har nu varit o lånat fäigar. Vet inte om de blir bättre pga en bromscylinder som va läck i fram, har precis beställt nya så dom kommer väl i veckan. Fäljarna är 7/17 o et ä 42. Måste tyvärr använda spacer pga att fälgen tar i svärdet men ska sätta upp dom i svarven i morron o plana av dom. Ska försöka ladda upp en bild på bilen....
Lyckades att få in bilen som avatar. Så ser den ut i alla fall....
Har löst de! Mätte upp spacerna o den ena va 0.5 mm kast i! Mycke underligt att de va obearbetade, är väl de som säljs på classic vw o ä en tum. Fick sätta upp dom i svarven o plana av dom, fick ner kastet till 0.1mm efter lite meck, funkade kanon när jag provkörde, SKÖNT. Nu ska jag bara åka in till farbror besiktning o se om de ä ok, lite orolig för oljeläckage men de ä ju en gammal bil
. Ha de