död o begraven 
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Sidor Föregående 1 … 93 94 95 96 97 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
död o begraven 
Tja framkofångaren e räddningsbar i alla fall
.. borde vara lätt att demontera 
Tänkte faktiskt det... Ska försöka krypa in o plocka några saker ur kupén med. Ville bara vänta tills ormarna vaknar 
Vilken årsmodell är det som har kofångaren monterad på taket?

Sitter på alla mellan 45-49 
Är det inte tidiga prototyper som hade det? Alltså handbyggda av Ferdinand Porsche?
Jupp! Han och Adolf gjorde några ihop 
En i raden av mindre bra idéer som Adolf kläckte 
Så nu åker jag uppåt landet och spanar in vad min vän hittat till mig nåt tips om var chassinumret sitter på denna bussen (innan -58) gärna en bild så jag kan se i telefonen. håll tummarna gubbar 
höger sida motorrummet.. eller? 
Precis, chassinummerplattan på höger sida i motorrummet men kan också finnas ett nummer instansat bakom passagerarstolen som du kan få fram årsmodell från (inte att förväxla med M-code plattan som sitter där på senare bussar)
Lycka till! 
Det är säkert 
Hittade den tack för hjälpen boys
höger sida motorrummet 
Hittade den tack för hjälpen boys
höger sida motorrummet
Nå...hur var den???
trekronor skrev:Hittade den tack för hjälpen boys
höger sida motorrummet
Nå...hur var den???
Jo för fasen golvet var borta innanför lastdörrarna, kanten runtom var väl i stort sett borta, fotsteg borta,takkanten dålig, säten borta, motor borta, nerkanten på alla dörrar borta alltså alldeles alldeles UNDERBAR
På plussidan var att alla dörrar var kvar, alla rutor var kvar, den stod på hjulen, inte nersjunken i marken,
Problemet var att skogen var väl inte så kraftig för ca 40 år sen när nån körde dit den. plus att den är omringad av från knähöga stenar till tremetersbjässar fattar inte hur i hela världen dom fått dit den. Just nu håller kompisen på att leta fatt på markägaren (nån som har nåt bra tips på hur man gör det?) och jag sitter och funderar ut om det enklaste inte vore ett helikopterlyft alt vänta till vintern och Slalomsläda ut den på bästa Ingemar Stenmark vis mellan träden och över stenarna med hjälp av snön
Men nr ett är att få tag i rättmätige ägaren för att sno en buss det tänker jag inte göra.
Kolla med kommunen! Om ni vet vilka som bor grannar!
Då kan ni ju få tag på fastighetsbetäckningen och vilka som bor där. Eller lantmäteriet.

Lantmäteriet, har ni bara fastighetsbeteckningen på någon grannfastighet så är det en enkel sak för dem att kolla vilka som äger mark i närheten.
Så gjorde jag när jag flyttade ut på landet och ville veta vilka som ägde skog kring min fastighet. 
Jag kollade bara koordinater på google, sen skickade jag in och frågade! 
Jag kollade bara koordinater på google, sen skickade jag in och frågade!
Har tagit fram koordinaterna. Vem frågade du? Lantmäteriet? Länk, telnr
Perfa tackar
utan bilder har det aldrig hänt, brukar en på forumet skriva, så, meeeer bilder!! 
utan bilder har det aldrig hänt, brukar en på forumet skriva, så, meeeer bilder!!
Jag har massor med bilder och dom kommer. Jag är lite Nojig bara nu innan allt är klart hoppas ni kan vänta några dagar. 
Ska iväg imorgon för att titta efter ett het tips jag fick av en gammal kollega!
Sägs vara en gammal splitbuss ståendes men mer vet jag inte.. kanske inte ens är så gammal.
Folk som inte är lika insatta kan ju få för sig grejer men men!
Är här i krockarna så vi får se... kan inte tänka mig att en buss får stå ifred bara sådär men kanske har tur... äntligen isf! 
Ska iväg imorgon för att titta efter ett het tips jag fick av en gammal kollega!
Sägs vara en gammal splitbuss ståendes men mer vet jag inte.. kanske inte ens är så gammal.Folk som inte är lika insatta kan ju få för sig grejer men men!
Är här i krockarna så vi får se... kan inte tänka mig att en buss får stå ifred bara sådär men kanske har tur... äntligen isf!
Du som letat så! 
Wompa skrev:Ska iväg imorgon för att titta efter ett het tips jag fick av en gammal kollega!
Sägs vara en gammal splitbuss ståendes men mer vet jag inte.. kanske inte ens är så gammal.Folk som inte är lika insatta kan ju få för sig grejer men men!
Du som letat så!
Ja kan väl hålla med men om jag hade gett 110% så hade jg nog hittat en mycket tidigare 
Det enda jag har hittat är långtidsprojekt hos bönder involverande en 1303 eller något 
Aldrig äldre än 70 iaf...
Fick ett par bilder av en granne.
Fotad på mc-tur i fjällen
Sidor Föregående 1 … 93 94 95 96 97 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.