176

Vill även påminna att det är veterandelsmarknad i garda imorgon som SUGG håller i. Det lär väl inte va så mycket vw delar kan jag tänka mig, men ja bor rätt nära så ja drar dit o kollar av läget iaf:)

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

177

Hur många trisslotter blev det till er? ICQ/ag

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

178

http://i43.tinypic.com/1t8w00.jpg
Det blev en rätt ansenlig mängd lotter till vissa. Hella var ju som väntat vinnare med god marginal, säljaren frös till i några hundradelar, när han såg att han hade en hel pärm med ägarpapper, det tog även en viss stund att räkna fram 57st lotter!  Oklart om han vunnit något! (Mer än äran o titeln Gotlands mest dedikerade Vw samlare!) ICQ/ag
http://i43.tinypic.com/2zdoh29.jpg

179

Jag fick ihop 14 lotter och av det blev det hela 13 nitlotter och en vinstlott på hela 30:- så jag antar att jag sparade vinstlotterna till dom andra  ICQ/ab

Typ1 -54.   Buggy -67

180

Jag fick bara nitlotter ICQ/ad Hella skrapar väl ännu ICQ/ab

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74

181

..Samma här  ICQ/ac

182

Jag fick 13 lotter. 3 var vinstlotter:) sammanlagd vinst 240kr

183

Av 57 lotter så var det vinst på 16st, sammanlagt 840:-!  ICQ/ab

Till eftermiddagsfikat hemma så roade vi oss att räkna lite på vinstplanen som står på baksidan av lotterna, och det är rätt dåliga odds på triss.... för att ha en statistisk chans att få en vinst på 500:- eller mer, så måste man köpa ca 2000 lotter!  ICQ/ad

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

184

Jag vann 400 på mina 26 lotter... Tänker helt klart sluta att köpa triss ICQ/ae

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

185

Det var dåliga odds.... ICQ/ac

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar

186

Nu har jag inte läst hela tråden... Hinns det med nån folkafika på Gotland före BugRun? Frågan är egentligen... För några år sedan sålde jag en original Bambuhylla till en gotlänning. Jag bodde då på fastlandet, troligen Rotebro, norr om Stockholm. Någon som känner igen sig? Borde ha varit före år 2006, jag har nämligen varit utan bubbla sedan dess. Tills nyss!!! Fast om om min 73:a håller till BugRun vet i fåglarna... Å andra sidan är den nybes ua efter att ha stått sedan 1997, bortsett från bromsrenovering 2012. Motivlackad är den också. Tralalalala. Lovely! Nu är det då bara jakten på tillbehör... Har iaf kvar en barnvagnshållare, men jagar en tidstypisk barnvagn. Och takräcke önskas, helst nyss. Och så en fin bambuhylla. Och det viktigaste... Jag skulle så gärna vilja ha trepunkts bälten i baksätet, är det ens möjligt? Hur gör jag?

Bubbla 73:a, röd med motivlack :-) Med röd plysch inuti i kontrast till det vita.

187

Du är välkommen till folka-stollarna på tisdag 4/6 ICQ/ab
Men vart det blir är väl inte bestämt ännu!? Dax för en träff på hamnen och färd till fridhem eller högklint kanske... Vad säger ni andra?

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

188

Vore det inte läge för en grillning om det är fint väder? Högklint, Norderstrand eller längre iväg? Är det nån som vet om Maven´s har öppnat för säsongen, det kunde kanske vara ett alternativ vid sämre grillväder? Samling på hamnen eller öster kan vi ju köra på i vilket fall som!

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

189

Åhh ICQ/ab  ICQ/ab Grillar gärna vid fint väder.

Men... ICQ/ac
Tis 4/6 har barnen sin avslutning på orienteringen. Och ons kvällar är det kvällsmöte på jobbet. Och i helgen borde jag skriva en tenta i Växjö.

Hmm...

Bubbla 73:a, röd med motivlack :-) Med röd plysch inuti i kontrast till det vita.

190

CuteBeetle Skrev: För några år sedan sålde jag en original Bambuhylla till en gotlänning. Jag bodde då på fastlandet, troligen Rotebro, norr om Stockholm. Någon som känner igen sig? Borde ha varit före år 2006, jag har nämligen varit utan bubbla sedan dess.

Hmmm, var det en affär som även innefattade bromsdelar o hjullager?! O inte minst att leveransen till Gotland skedde onaturligt smidigt?! Isf är jag den skyldige!   Default/lol

191

Ha, ha, *onaturligt smidigt* hehe. Precis just så var det ja! En riktig solskens historia.

Vinke, vink på dig bomberogranater!!!

Host, harkel...
((Inte så att du vill sälja tebax bambuhyllan?))

192

Haha! Vad kul! Roligt om vi nu träffas Irl, eller "Away from keyboard" som Geeksen säger!  ICQ/ag
Det var nog den smidigaste affär jag vart med om! kan nog inte skiljas från den i dagsläget, tyvärr,  ICQ/ac  men du kan få titta på den!  ICQ/ad

193

Ja, ses IRL vore kul! Svårt att hitta någon lucka tidsmässigt i mitt liv bara.

(Härligt att bambuhyllan blev så väl omhändertagen att den fortfarande bor kvar)

Tis 4/6 "Folkafika" Vilken tid skulle det kunna röra sig om?

194

Vi brukar ses kl 18! Så håll koll här i tråden vart det blir samling bara, så ses vi kanske på tisdag!  ICQ/ab

195

Grilla är ju inte helt fel om det är fint väder  ICQ/ag . Kräver ju lite förberedelser iofs.  ICQ/af

Maven har bara helgöppet än så länge.  22/6-18/8 har dom öppet varje dag 11:00-21:00.

Var, när, hur samlas vi?

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar

196

Blä, trasig bubbla...

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=18284

ICQ/ac  ICQ/ac  ICQ/ac  ICQ/ac

197

Är det någon från Gotland som planerar åka på Dragracing EM på Tierp 13-16/6? Jag köpte biljett igår ICQ/ab

198

Yay! Det här låter ju skitkul! Har kollat igenom tråden och det var ju en del intressanta garagebilder bland annat Default/smile
Är man välkommen även i plastbubbla (buggy)?  ICQ/ad  Är ingen bilmekaniker direkt, mekar hellre än bra kan man väl säga men har alltid gillat folka och är nu tillbaka i träsket. Mest för att ha nåt enkelt/billigt att skruva på när jag känner att all husrenovering mm blir för mycket. Hinner inte nu på tisdag så får väl vänta en månad, då kanske buggyn är besiktad också.

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

199

tribaliztic skrev:

Är man välkommen även i plastbubbla (buggy)?

Självklart är Du välkommen, enda "inträdeskravet" är att man gillar luftkylda VW´s!  ICQ/ab

Vädret för morgondagen ser lite osäkert ut, men SMHI har utlovat strålande solsken 18 - 20 i morgon tisdag! Nisse har kollat lite, och det mesta verkar inte riktigt ha öppnat för säsongen så mitt förslag är att vi samlas på yttre hamnen (ungefär vid Wisby Strand och Kallis) 18.00 och siktar på en grillning på högklint eller vid nåt annat trevligt ställe! Jag tar med en säck kol och tändvätska! Skulle det vara sämre väder än vi har lust med, så får vi väl helt enkelt åka till Norrgatt och fika.

Vi ses!
MVH: Hella

200

låter bra, jag kommer!

Blev det något bestämt om vi skulle åka gemensamt ut till Loista på torsdag

Typ1 -54.   Buggy -67